۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۸
کد خبر: ۶۴۵۰۰۸
منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم:

"جهش تولید" نسخه درمان بیکاری، تحریم و رکود است

حجت‌الاسلام میرتاج الدینی با تاکید براینکه برای مقابله با تحریم‌ها باید تولید را تقویت کرد، گفت: "جهش تولید" نسخه درمان بیکاری، تحریم و رکود است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی شعار امسال مقام معظم رهبری برای سال 99 در زمینه «جهش تولید» را بسیار راهبردی دانست و اظهار داشت: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر شعارهای اقتصادی را پله پله مطرح کردند و از خرید کالای ایرانی، رونق تولید و... مطالبه جهش تولید را دارند.

وی با تاکید بر اینکه این نام گذاری‌ها راهبردی است، افزود: قصد ایشان از این نامگذاری، نهادینه کردن این مسائل است چراکه سال گذشته رونق تولید و تاکید بر تولید داخلی و حرکت در این عرصه بود و امسال هم این را ارتقا دادند و سال «جهش تولید» نامیدند.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم، تولید را مسئله اصلی کشور دانست و گفت: باید شاهد رشد جهش گونه در تولید باشیم، چرا که معتقدیم نسخه «جهش تولید» یک نسخه درمان اصلی برای مشکلات اقتصادی کشور است.

وی با تشریح ویژگی‌های اقتصادی ایران، تصریح کرد: شرایط اقتصادی ما بگونه‌ای است که تحت ناجوانمردانه‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها هستیم و برای مقابله با این تحریم‌ها باید تولید را تقویت کرد، از طرفی، در داخل هم رکود اقتصادی داریم که نرخ دو رقمی بیکاری در کشور و نابسامانی مدیریتی هم مزید بر علت است که البته برخی از مدیران تلاش خوبی دارند ولی برخی کم کاری‌هایی صورت گرفته است، لذا نسخه درمان همه این مشکلات، «تولید» و «جهش تولید» است.

حجت‌الاسلام ‌میرتاج‌الدینی با بیان اینکه وقتی واحدهای تولیدی ما بسترهای تلاش و کوشش و تولید را در صنعت و کشاورزی، آی‌تی و خدمات و... را دارند، باید مورد حمایت قرار گیرند، ابراز داشت: به خصوص اگر شرکت‌های دانش بنیان به‌کار بیافتند، شاهد رشد فوق‌العاده و جهش در تولید خواهیم بود که در این صورت، این مشکلات رفع شده و تحریم‌ها بی‌اثر می‌شوند و مردم هم برای خرید تولیدات داخلی همراهی خواهند کرد.

وی جهش تولید را تبدیل «تهدید به فرصت» دانست و اضافه کرد: با تقویت و جهش در تولید، مشکلات رکود و تحریم و بیکاری کاهش می‌یابد که در این صورت، هم، نیاز داخلی را تأمین می‌کنیم و هم بستر صادراتی در بازارهای خارجی بیشتر می‌شود که معتقدم راهبردی‌ترین شعار در شرایط فعلی کشور است.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه با آغاز به‌کار مجلس یازدهم، در روزهای نخست، باید موانع تولید را به سرعت استخراج کرده و با برنامه‌ریزی جدی برای رفع آن موانع تلاش کنیم، تصریح کرد: از جمله موانع اقتصادی و مسیر جهش تولید ما، مشکلات سیستم بانکی، سیستم گمرکی و سیستم مالیاتی است که باید اصلاح شود. از سوی دیگر هم سیستم تعزیراتی در برخی موارد مانع تولید است که قوه قضاییه باید وارد شده و این موانع را برطرف کند، مجلس هم باید مشوق‌های لازم را تعریف کند و برای حمایت از صادرات کالاهای تولیدی و واردات مواد اولیه و تجهیزات ریل گذاری صورت دهد تا جهش تولید به معنای واقعی محقق شود.

وی با بیان نمونه‌هایی از مشکلات موجود، ابراز داشت: 60 آمبولانس توسط وزارت بهداشت وارد شده ولی حدود 2 سال است که در گمرک به خاطر اختلافات ارزی خاک می‌خورد. این واردات توسط خود دولت صورت گرفته و شاهد چنین مشکلاتی هستیم، ببینید بخش خصوصی می‌تواند به چه مشکلاتی برخورد کند، لذا این نشان می‌دهد در سیستم گمرکی ما ایراداتی هست که صنعتگران هم از این وضعیت شاکی هستند.

منتخب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس یازدهم، تاکید کرد: در این زمینه باید مجلس ورود کرده و موانع واردات مواد اولیه و تجهیزات را رفع کند و مسیر بخش خصوصی کشور را برای فعال‌تر شدن اقتصاد و جهش تولید باز کند./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات