۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۴۶۵۷۰
با هدف مقابله با کرونا صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در خراسان شمالی با رعایت مسائل بهداشتی

برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در خراسان شمالی با رعایت مسائل بهداشتی
امام جمعه بجنورد گفت: به‌منظور مقابله با ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن، جشن‌های نیمه شعبان در استان متناسب با وضعیت موجود و با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که با محوریت برنامه‌های نیمه شعبان برگزار شد، برنامه‌های مصوب استان برای بزرگداشت میلاد باسعادت حضرت مهدی موعود (عج) را تشریح کرد.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های نیمه شعبان با رعایت مسائل بهداشتی برگزار خواهد شد، از برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های سالروز ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان خبر داد و گفت: با برگزاری جلساتی با حضور مسؤولان مربوط و همچنین طرح دغدغه برای نحوه چگونگی برگزاری گرامیداشت سالروز میلاد امام زمان (عج) برخی تصمیمات در این راستا اتخاذ شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی چراغانی و آذین کردن شهر را ازجمله اقدامات لازم در این ایام دانست و افزود: حرکت ماشین‌های سیار در سطح مرکز و حواشی شهرها با اجرا و پخش مولودی‌های مرتبط با سالروز ولادت امام عصر (عج) در شب و روز نیمه شعبان ازجمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: همچنین با کمک خیران و واقفان در شب ولادت، اطعام ویژه این روز عید به مستمندان و نیازمندان حاشیه شهر در برابر درب منازلشان اهدا می‌شود.

به گفته رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اطعام نیازمندان بر اساس کمک واقفان و خیران، به مناسبت این روز در محل درب منازل آن افراد در حاشیه شهر انجام می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اجرای مسابقات فرهنگی از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها به مدت ۴۰ روز را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این ایام اعلام کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین درباره آخرین وضعیت اقامه نماز جماعت و جمعه در استان گفت: وضعیت اقامه نماز جماعت و جمعه به‌صورت فعلی است و تا اطلاع ثانوی نماز جمعه اقامه نمی‌شود و همچنین در مساجد اقامه نماز جماعت یومیه انجام نمی‌شود؛ بلکه مردم می‌توانند به‌صورت فرادا در مساجد نماز خود را اقامه کنند.

امام‌جمعه بجنورد از پخش خطبه‌های مجازی در روزهای جمعه خبر داد و گفت: دو خطبه مجازی به مدت نیم ساعت هر جمعه‌شب، پس از اخبار سیمای استانی در شبکه اترک پخش می‌شود تا ارتباط معنوی مردم با نماز جمعه قطع نشود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات