۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۴۶۵۷۶
نماینده منتخب شیروان در مجلس:

تولید باید به عنوان یک ارزش در کشور تلقی شود

تولید باید به عنوان یک ارزش در کشور تلقی شود
نماینده منتخب مردم شیروان در مجلس گفت: باید تولیدکننده و کارآفرین به عنوان یک جهادگر عمل کنند تا جهت‌گیری کشور هم به سمت جهش تولید بوده و به این سمت حرکت کند.

علی جدی، نماینده منتخب مردم شیروان در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبیین ملزومات تحقق شعار سال، با تأکید بر اینکه باید تولید به عنوان یک ارزش در کشور تلقی شود، اظهار کرد: باید تولیدکننده و کارآفرین به عنوان یک جهادگر تا جهت‌گیری کشور هم به سمت جهش تولید حرکت کند.

وی افزود: این در حالی است که در گذشته نگاه افکار عمومی به تولیدکننده و کارآفرین و سرمایه‌گذار مثبت نبوده و بسیاری از نهادهای دولتی هم تولیدکنندگان را طعمه‌ای جهت مطامع شخصی دیدند که اصلاح این نگاه به سمت تکریم تولیدکننده یک ضرورت بسیار جدی است.

نماینده منتخب مردم شیروان در انتخابات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی کمیسیون‌های مختلفی وجود دارد که مستقیم با تولید مرتبط هستند که ضرورت دارد یک کمیسیون تلفیقی خاص مرتبط با سیاست‌های تولید مشترک بین چند کمیسیون در مجلس جهت هماهنگی و سرعت رسیدگی به طرح‌ها و لوایح مرتبط تشکیل شود.

جدی در حمایت از جامعه کارگران و متخصصان جوان اظهار داشت: سیاست‌های ویژه‌ای جهت حمایت از کارگران که پایه اصلی تولید هستند که بایستی با حمایت دولت به اجرا گذاشته شود طوری که فشار هم بر تولیدکننده وارد نشود و جوان‌گرایی در تولید و نهادهای مرتبط با تولید هم سرلوحه هر سه قوه کشور و صنایع قرار گیرد.

وی گفت: تنظیم کلیه سیاست‌های کشور در هر سه قوه بر مبنای اتکای به توان داخلی در درجه حداکثری و بهره‌گیری از ظرفیت‌های خارجی در حد ضرورت و درجه حداقلی بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد.

جدی در ادامه یکی از عوامل پیش روی جهش تولید را قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: در گذشته بیش از ۲۵ میلیارد دلار کالای قاچاق وارداتی در سال ارزیابی شده بود که در حال حاضر به کمتر از ۲۰ میلیارد دلار رسیده است، در حالی که این رقم نسبتاً بالا بایستی با حمایت تمام ارگان‌های مربوطه به نزدیک صفر برسد تا مصرف داخلی از تولید داخلی تقویت شود.

وی مسئله ظرفیت مصارف داخلی را یکی از مقوله‌های مهم در کشور مطرح و تأکید کرد: در گام نخست باید ارگان‌های دولتی الزاماً به سمت استفاده از کالاهای داخلی هدایت شوند و مردم که بایستی با فرهنگ‌سازی و تعریف مشوق‌هایی مصرف کالای داخلی را نوعی جهاد در کشور تلقی کنند تا تولید داخلی ما مورد حمایت قرار گیرد.

نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شیروان با اشاره به اینکه در کشور عدالت در جانمایی صنایع تولید رعایت نشده، گفت: بایستی دولت در سیاست‌های اقتصادی کشور، عدالت اقتصادی در تولید را دنبال کند.

جدی در جهت روان‌سازی مسیر تولید در کشور گفت: بسیاری از قوانین و بخشنامه‌های دست و پاگیر و مزاحم در حوزه تولید در کشور وجود دارد که بایستی در مجلس و دولت با کار کارشناسی این قوانین و بخشنامه‌ها شناسایی و در جهت حذف یا اصلاح آن قوانین اقدامات جدی برداشته شود./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات