۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۴۶۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

حضرت علی‌اکبر نماد اخلاق نبوی و بهترین الگوی جوانان امروز

حضرت علی‌اکبر نماد اخلاق نبوی و بهترین الگوی جوانان امروز
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع) نماد اخلاق نبوی بود، گفت: اخلاق پیامبر هم خلق و خوی قرآنی، ضد استکباری، دفاع از دین و دفاع از مظلوم بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی‌خراسانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت علی‌اکبر(ع) اظهار داشت: می توانیم این چنین بگوییم که مطابق آن روایت معروف از امام حسین(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) نماد اخلاق نبوی بود.

وی افزود: اخلاق رسول خدا(ص)، قرآن بوده است و اخلاق قرآن ایستادگی در راه خدا، دفاع از دین و خدمت به بندگان خدا و ستیز با زورگویان و ستمگران و اخلاق قرآن محبت کردن، احسان کردن و به مردم رسیدگی کردن و فتوت و از خودگذشتگی و فداکاری است و صاحب کتاب «شفاء الصدور» با استفاده از این سخن حضرت سیدالشهدا(ع) برای حضرت علی‌اکبر(ع) 10 امتیاز ذکر می کننند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: ایشان هم از حیث خلق و خوی و محبت، رأفت، مردم داری، خدمت گذاری به اسلام، جان نثاری در راه دین و هم از نظر منطق یعنی در کیفیت گفتار از نظر لهجه و فصاحت و بلاغت شبیه ترین مردم به رسول خدا(ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌خراسانی با بیان این که شایسته است جوانان ما به وجود مقدس حضرت علی‌اکبر(ع) تأسی کنند و ایشان را در همه شؤون زندگانی خودشان الگو قرار بدهند، یادآور شد: جوانان ما باید خدا جو باشند، خدا خواه باشند، عدالت طلب باشند، ظلم ستیز باشند، خادم به حال مردم و بندگان خدا باشند، مطیع فرمان خدا، رسول خدا(ص) و فرمان حجت خدا و ولی فقیه باشند.

وی تصریح کرد: در یک کلمه جناب حضرت علی‌اکبر(ع) مطیع صد در صد فرمان پدر بودند و امیدواریم خداوند متعال انشاءالله به برکت میلاد با برکت ایشان جوانان ما را از همه بلاها به ویژه از این بلای عالم جهانگیر و فراگیر حفظ فرمایند و به میمنت میلاد ایشان این بلیه جهانی را از دنیا، مخصوصا از کشور و ملت ما برطرف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری وجود ائمه اطهار(ع) و شخصیت های برجسته ای از جمله حضرت علی‌اکبر(ع) را مایه برکت و عنایت خداوند به شیعیان و مسلمانان دانست و تصریح کرد: دعا می کنیم به برکت میلاد ایشان تا میلاد مبارک حضرت ولی عصر(عج) در نیمه شعبان خبرهای خوشی را ان شاءالله همه مردم ما و کشورهای اسلامی و همه مردم دنیا بشنوند که خدای متعال ریشه این ویروس منحوس را خشکانده است.

وی بخشی از بلاها را به دلیل بی توجهی انسان به خدا دانست و تأکید کرد: ان شاءالله بشر متوجه عظمت خدا و عجز و ناتوانی خود شده و سر در فرمان خدا درآورد و از قانون شکنی و ترویج بی حیایی و جنگ و ستیز با خدا و قانون و با مردم مظلوم و بی دفاع دست بردارند تا انشاءالله عیدی جهانی در روز میلاد امام عصر(عج) دریافت خبر برچیده شدن این ویروس باشد./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴
تولد حضرت علی اکبر مبارک
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
با سلام وادب و عرض تبریک بمناسبت ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶
همگان به ویژه جوانان، می توانند با تأسی از حضرت علی اکبر(علیه السلام) به نحو فراگیر به ویژه در تحقق هویت دینی خود تلاش کنند
0
0