۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۴۷۰۳۶
با هدف مقابله با کرونا صورت می‌گیرد؛

ضدعفونی و پاک‌سازی مستمر ۳ هزار نقطه خراسان شمالی به همت سپاه

ضدعفونی و پاک‌سازی مستمر ۳ هزار نقطه خراسان شمالی به همت سپاه
فرمانده سپاه خراسان شمالی گفت: برای مقابله با کرونا سه هزار نقطه استان به‌صورت مستمر توسط گروه‌های جهادی، نیروهای بسیج و شهرداری ضدعفونی و پاک‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار ابوالقاسم چمن، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد مقابله با کرونا در خراسان شمالی اظهار داشت: سه هزار نقطه خراسان‌ شمالی به‌صورت مستمر توسط گروه‌های جهادی، نیروهای بسیج، شهرداری و دستگاه‌های اجرایی ضدعفونی و پاک‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه مباحث پدافند زیستی و بیولوژیکی هم‌اکنون در رده قرارگاه نیروی زمینی سپاه در حال اجرا است افزود: تا پیش از این قرار بر این بود که تیپ 47 سرما و زرهی نیشابور تحت هدایت قرارگاه ثامن‌الائمه(ع) به‌منظور پاک‌سازی در خراسان ‌شمالی حضور یابند اما با توجه به ظرفیت گروه‌های جهادی و تیپ مردم پایه سپاه استان از فردا عملیات پاک‌سازی و ضدعفونی به‌صورت بسیار گسترده و وسیع در استان آغاز می‌شود.

 فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی با ارائه توضیحات تکمیلی در این خصوص خاطرنشان کرد: نیروهای پیاده، موتوری و ماشینی سپاه استان از فردا به‌صورت گسترده و وسیع ضدعفونی و پاک‌سازی استان را آغاز کرده و در مرحله نخست مرکز استان را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سردار چمن با تأکید بر اینکه عملیات ضدعفونی توسط سپاه پاسداران تا پایان قطع زنجیره شیوع کرونا خراسان شمالی ادامه می‌یابد اضافه کرد: پس از پاک‌سازی کامل بجنورد، ضدعفونی شهرستان‌های اسفراین و شیروان توسط نیروهای بسیجی در دستور کار است.

وی در ادامه از توزیع 12 هزار بسته بهداشتی در روستاهای شهرستان بجنورد خبر داد و اظهار داشت: 12 هزار بسته اقلام بهداشتی بین 40 روستای توابع شهرستان بجنورد توزیع شد.

سردار چمن با بیان اینکه یکی از اهداف بسیج توزیع اقلام بهداشتی رایگان بین خانواده‌های روستایی است افزود: تا به الآن بیش از 16 هزار بسته بین تمام خانواده‌های روستایی شهرستان فاروج توسط نیروهای بسیجی توزیع شده و امروز نیز این مهم در شهرستان‌های گرمه و جاجرم ادامه می‌یابد.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه هیچ‌گونه کمبودی در بحث نیروی انسانی نداریم خاطرنشان کرد: در حال حاضر در تمام ایستگاه‌های غربالگری مستقر در نقاط مختلف استان نیروهای بسیجی در شیفت‌های مختلف حضور داشته و هیچ‌گونه محدودیتی درزمینهٔ نیروی انسانی نداریم.

وی در پایان از اعلام آمادگی بسیج جهت حضور سه شیفت در مراکز بهداشت و بیمارستان‌های استان خبر داد و اضافه کرد: با موافقت دانشگاه علوم پزشکی استان این آمادگی را داریم که نیروهای خود را به‌صورت سه شیفت در بیمارستان‌ها و مجموعه‌های بهداشتی استان سازمان‌دهی کنیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات