۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۶۴۷۰۵۱
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

اهمال نسبت به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مصداق بی‌حرمتی به دیگران است

اهمال نسبت به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مصداق بی‌حرمتی به دیگران است
امام‌جمعه بجنورد با تأکید بر رعایت توصیه‌ها و دستورات ستاد مبارزه با کرونا، گفت: اهمال نسبت به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مصداق گناه و بی‌حرمتی به دیگران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، بر اهتمام، همکاری و همراهی همگانی برای مقابله با ویروس کرونا و عبور از این بیماری در جامعه تأکید کرد.

وی افزود: در این ایام کرونا کشورگشایی می‌کند، سیری جهانی دارد، می‌رود هر جا که خاطرخواه اوست، اجازه ورود هم نمی‌گیرد، ویزا هم نمی‌خواهد؛ ازاین‌رو می‌بینیم در ایران و بسیاری از کشورهای دنیا شیوع پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: برای این ویروس اینکه کجا برود و کجا نرود مطرح نیست، هرچه هست فعلاً میدان‌داری می‌کند و انسان هراسی و کشتن هنر اوست.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: برای مقابله و مبارزه با این بیماری و وضعیت، باید کریمانه با کرونا مبارزه کرد، نباید به استقبالش رفت بلکه باید در برابرش مردانه ایستاد.

وی ادامه داد: خلاف جهاد و جنگ که در خانه نشستن ننگ و فرار از جنگ عار است، در برابر این دشمن به میدان رفتن جرم و گناه و بی‌حرمتی به دیگران است. بلکه باید خانه نشستن را بر بیرون رفتن ترجیح داد؛ بنابراین باید در خانه بمانیم تا کرونا برود.

امام‌جمعه بجنورد در خاتمه با تأکید بر رعایت توصیه‌ها و دستورات ستاد مبارزه با کرونا، گفت: اهمال نسبت به رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مصداق گناه و بی‌حرمتی به دیگران است.

گفتنی است، بنا به اعلام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکنون با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام‌شده تا ظهر ۱۷ فروردین، ۴۵۵ نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که متأسفانه 46 نفر از این تعداد جان خود را از دست داده‌اند.

در شهرستان‌های بجنورد ۲۱۶ نفر، شیروان ۴۷ نفر، فاروج ۲۳ نفر، مانه و سملقان ۳۱ نفر، جاجرم ۲۰ نفر، گرمه ۲۱ نفر، راز و جرگلان ۸ نفر و اسفراین ۸۹ نفر به‌طور قطعی به بیماری کووید ۱۹ دچار شده‌اند.

البته در این مدت با کوشش‌های شبانه‌روزی انجام پذیرفته تاکنون ۲۹۷ نفر از مبتلایان به این بیماری بهبود و از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

همچنین اکنون آزمایش ۵۸۵ نفر از موارد مشکوک نیز منفی گزارش شده و در حال حاضر ۱۴۸ بیمار مشکوک به ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات