۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۶۴۷۱۸۶
کرونا از تهدید تا فرصت؛

انسجام امروز ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا در دنیا بی نظیر است

انسجام امروز ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا در دنیا بی نظیر است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: انسجام اجتماعی امروز ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا در دنیا بی نظیر و غیر قابل تکرار است.
حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، این روز‌ها را فرصت مناسبی برای دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال دانست و گفت: شیوع این بیماری در سراسر جهان بار دیگر ضرورت توجه دو چندان انسان‌ها به قدرت و اراده الهی را بیشتر کرده است.
 
وی با بیان این که در کنار توجه به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی، نباید از دعا به درگاه خداوند متعال غافل شویم، افزود: به طور حتم پناه بردن به درگا خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) در این روز‌های سخت در گشایش امور بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که شرایط این روز‌های کشور فرصت مغتنمی است تا از برخی عادات نامناسب در جامعه پرهیز شود، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم سبک زندگی خود را در این روز‌های سخت تغییر دهیم وشیوه تازه‌ای را در زندگی اجتماعی خود انتخاب کنیم.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در کمک رسانی به عموم جامعه اشاره کرد و گفت: حس نوع دوستی و مسؤولیت پذیری ملت ایران همواره الگو بوده و این مسأله در حوادث و بلایای مختلفی اثبات شده است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که انسجام اجتماعی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم فرصت مناسبی برای مواجهه و مقابله با چالش‌ها است، بیان داشت: در چهل سال اخیر این ملت با بصیرت و انقلابی در صحنه‌های حساس مختلفی با وحدت و انسجام خود توانستند مشکلات و بحران‌ها را پشت سر بگذارند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انسجام و وحدت ملت ایران در صحنه‌های مختلف زبانزد سایر ملت‌ها است، خاطرنشان کرد: امروز به وضوح می‌بینیم علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، اما با وحدت وهمبستگی ملی توانستیم این بیماری را مدیریت کنیم.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کشور‌های اروپایی و در رأس همه آن‌ها آمریکای جنایت کار در بحث مقابله با کرونا به یک شرایط بحرانی رسیده اند، گفت:، اما در سایه انسجام و اتحاد ملت ایران شاهد خروج کشور از شرایط بحرانی و حرکت به سمت مدیریت و کاهش آن در جامعه هستیم.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که یکی از صحنه‌های ارزشمندی که این روز‌ها د اقصی نقاط کشور شاهد آن هستیم، ایثارگری و مجاهدت اقشار مختلف مردم برای کمک رسانی و خدمت به سایر اقشار جامعه است، تصریح کرد: چنین صحنه‌های ارزشمندی در طول بیش از چهل سال گذشته همواره از سوی ملت بزرگ ایران دیده شده است.
 
وی با بیان این که در هیچ کشوری گروه‌های جهادی و مردم این گونه متحدانه برای مقابله با کرونا به صحنه نیامده اند، بیان داشت: صحنه‌هایی که این روز‌ها برای مقابله با این بیماری در کشور می‌بینیم بی نظیر و غیر قابل تکرار در سایر نقاط کشور است./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات