۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۶۴۷۶۲۷
امام‌جمعه شیروان:

مهدویت از ارکان اصلی تفکر اسلامی و شیعی است

مهدویت از ارکان اصلی تفکر اسلامی و شیعی است
امام‌جمعه شیروان گفت: مهدویت از ارکان مهم در تفکر اسلامی و شیعی و بلکه در تفکر بین الادیانی بوده و بیانگر امید به این است که بالاخره، خیر بر شر پیروز خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسین تکمیلی، امام‌جمعه شیروان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، اظهار داشت: جهان همچنان در انتظار آن به سر می‌برد که یگانه منجی عالم بشریت با اذن الهی، بار دیگر پرچم خداشناسی، آزادگی، عدالت‌خواهی و مبارزه با ظلم را به دست گرفته و حکومت فراگیر اسلام ناب محمدی (ص) را بر جهان حاکم نماید.

وی گفت: به یقین شناخت منجی عالم بشریت و زمینه‌سازی جهت حضور آن حضرت که دل انسان‌های بصیر را از دیرباز به خود مشغول داشته است، می‌تواند منجر به نجات و رستگاری انسان‌ها شود و آنان را از ظلمت و گمراهی رهایی بخشد.

حجت‌الاسلام تکمیلی افزود: پانزدهم شعبان المعظم، سالروز میلاد باسعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت امام عصر (عج) است که به برکت میلاد با سعادت آن حضرت، یکی از پربرکت‌ترین اعیاد مسلمانان و فرصت معنویِ ارزشمندی برای ارتباط با معبود در کسب برکات الهی است.

وی اظهار داشت: امروز در دنیا موضوع متصل شدن تمام اقلیم‌های جهانی با یکدیگر مطرح است و این بر اثر توسعه ارتباطات به وجود آمده که جهان را به صورت یک دهکده درآورده و این نوع زندگی و ارتباطات اقتضای یک مدیریت واحد جهان را دارد.

حجت‌الاسلام تکمیلی اضافه کرد: جریان‌های استکباری درصدد هستند که با اعمال زور این مدیریت واحد جهانی را به دست آورند، اما این مدیریت با زور به دست آورده نمی‌شود بلکه با پذیرش فطری انسان‌ها در فرهنگ‌های مختلف شدنی است.

امام‌جمعه شیروان گفت: مهدویت از ارکان مهم در تفکر اسلامی و شیعی و بلکه در تفکر بین الادیانی است، فرهنگ مهدوی بیانگر امیدی است که روایتگر بهتر شدن نهایت تاریخ است و اینکه بالاخره، خیر بر شر پیروز خواهد شد.

حجت‌الاسلام تکمیلی تصریح کرد: ایده‌ای که در میان همه ادیان الهی و ابراهیمی به شکل‌های مختلف وجود دارد، اما این ایده در تفکر شیعی جایگاه خاصی دارد، لذا برخی متفکران غربی گفته‌اند که تفکر شیعی دو رکن دارد: یک رکن که محرک تاریخ بوده و آن قضیه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) است و دیگری ایده پایان تاریخ که با مهدویت ارتباط دارد.

وی گفت: در این برههٔ حسّاس از زمانی که بلایی عالَم‌گیر، همهٔ انسان‌ها را به آزمایشی بزرگ، مبتلا ساخته و امید بشریت در دفع این بلیّهٔ عظیم از همه‌جا قطع گردیده است، بهترین فرصت برای خداخواهی و دعا و استغفار، شب نیمهٔ شعبان است.

حجت‌الاسلام تکمیلی اظهار داشت: نیمه شعبان سالروز ولادت موعود موجود جهانی است که تمام بشریت با همه تفاوت‌های فکری، مذهبی و دینی چشم انتظار آن مصلح دادگستر جهانی هستند.

وی با تأکید بر اینکه نیمه شعبان نه‌تنها برای شیعیان و مسلمان روز پرعظمتی است بلکه برای همه مستضعفان جهان روز شیرین آرزوها و امید است، افزود: بشریت درمانده و مستضعف به‌واسطه گم کردن راه در مسیر زندگی انسانی خویش به اضطرار ویژه رسیده‌اند. آن‌ها که در اوج ادعای تسلط بر طبیعت حتی در مقابل یک ویروس ناشناخته به استیصال مبتلا گشته و همه دستاوردهای این انسان مغرور در عصر فناوری و پیشرفت در حوزه علوم پزشکی چنان درمانده شده که در برابر هجمه ویروس مشکوک به دست‌ساز بودن نیز مستأصل شده‌اند./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات