۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۴۷۹۶۸

فراکسیون اهل‌سنت عراق از اجماع برای رای اعتماد به کابینه الکاظمی خبر داد

فراکسیون اهل‌سنت عراق از اجماع برای رای اعتماد به کابینه الکاظمی خبر داد
نماینده فراکسیون تحالف القوی بزرگترین تشکل اقلیت اهل سنت در پارلمان عراق، از اجماع برای رای اعتماد به کابینه الکاظمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالخالق العزاوی نماینده فراکسیون تحالف القوی که به عنوان بزرگترین تشکل اقلیت اهل سنت در پارلمان عراق فعالیت دارد، شنبه شب گفت که تقریبا یک اجماع سیاسی برای دادن رأی اعتمادی سریع به کابینه «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مکلف به تشکیل دولت جدید وجود دارد.

وی گفت: کشور با بحران‌های بزرگی مثل شیوع ویروس کرونا، سقوط قیمت نفت که پیامدهای اقتصادی بزرگی بر بودجه عمومی عراق دارد، روبه روست، در این شرایط یک خوش‌بینی سیاسی و پارلمانی نسبت به موفقیت الکاظمی برای تشکیل کابینه در یک دوره زمانی مشخص و پیش‌برد موضوعات مهم وجود دارد.

نماینده فراکسیون تحالف القوی افزود: خواسته ما به عنوان بخشی از احزاب سیاسی اهل سنت عراق، بازسازی مناطق آزاد شده از اشغال داعش، بازگشت آوارگان، برآورده شدن خواسته تظاهرکنندگان، مشارکت در تصمیمات دولت و مبارزه با فساد اداری و مالی در کشور است.

الکاظمی به دنبال مخالفت گسترده جریان های سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت با مکلّف شدن «عدنان الزرفی» و کناره گیری وی، با حکم «برهم صالح»، رییس جمهوری، مامور تشکیل دولت جدید عراق شد.

وی طبق قانون اساسی عراق از زمان دریافت حکم مکلف شدن ۳۰ روز مهلت دارد کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

پیش از این نیز بسیاری از کارشناسان سیاسی، شانس کسب رای اعتماد کابینه الکاظمی را با توجه به حمایت جریان‌های سیاسی شیعه، کرد و اهل سنت در مجلس عراق بسیار بالا ارزیابی کرده‌اند./983/ب

منبع: ایرنا

ارسال نظرات