۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۴۷۸۱۰

الحشد الشعبی مرز اردن و عربستان را از داعش پاکسازی کرد

الحشد الشعبی مرز اردن و عربستان را از داعش پاکسازی کرد
بسیج مردمی عراق، مناطق مرزی این کشور با اردن و عربستان در استان الانبار را از لوث وجود تروریست های داعش، پاکسازی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، نیروهای الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) با پایان مرحله دوم عملیات «قهرمانان پیروزی» مناطق مرزی عراق با اردن و عربستان در استان الانبار را از حضور عناصر تروریستی داعش پاکسازی کردند.

بر اساس اعلام دفتر رسانه ای الحشد الشعبی، مرحله دوم عملیات قهرمانان پیروزی با دستگیری ۱۲ تروریست به پایان رسید و ۹ قبضه سلاح سبک به همراه یک دستگاه خودرو از عناصر تروریستی کشف و ضبط شد.

در این عملیات چندین منطقه از جمله (زعیله، اتبل، نهیدین، ازمل و حوران) علاوه بر نوار مرزی اردن و عربستان در منطقه «طریبیل» از وجود عناصر داعش پاکسازی شد.

نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق از دیروز (جمعه) مرحله دوم عملیات قهرمانان پیروزی برای نابودی گروه تروریستی داعش را در استان الانبار با محوریت مناطق مرزی اردن و عربستان آغاز کردند.

الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله دوم عملیات قهرمانان پیروزی با هدف نابودی عناصر تروریستی داعش در چند محور آغاز شده که برجسته‌ترین آنها مناطقی در نزدیکی مرزهای اردن و عربستان است.

این عملیات در چهار مسیر اصلی انجام می‌شود که محور نخست مرز عراق و اردن به سمت نوار مرزی عربستان را پوشش می‌دهد.

تمرکز محور دوم عملیات قهرمانان پیروزی به سمت اهداف حیاتی و مناطقی است که در گذشته، عملیات در آنها انجام نشده و محور سوم و چهارم نیز در وادی «حوران» و چند منطقه سخت گذر با جغرافیای طبیعی دشوار به عنوان محل پنهان شدن تروریست‌های داعش انجام می‌شود.

بر اساس بیانیه الحشد الشعبی، این عملیات با مشارکت ارتش عراق و «بسیج عشایری» که نماینده هنگ «بسیج رطبه» است در هماهنگی عالی با عملیات مشترک ادامه دارد.

نیروهای الحشد الشعبی با همکاری ارتش عراق از بامداد پنجشنبه گذشته نیز عملیات امنیتی گسترده‌ای را در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی استان الانبار (غرب عراق) آغاز کردند.

ستاد خبری فرماندهی الحشد الشعبی در بیانیه‌ای بر این عملیات نام «قهرمانان پیروزی» نهاده و افزوده است که هدف این عملیات تامین امنیت مرزهای غربی عراق و مناطق بیابانی در بخش جنوب غربی استان الانبار است./983/ب

منبع: ایرنا  

ارسال نظرات