۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۴۹۰۸۰
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

همدلی مردم ایران در کمک به یکدیگر روی زیبای ویروس کرونا است

همدلی مردم ایران در کمک به یکدیگر روی زیبای ویروس کرونا است
حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز همراهی و همدلی مردم برای کمک به یکدیگر و بیماران مبتلا به کرونا روی زیبای سکه کرونا است که مردم ایران به دنیا نشان داده اند.
حجت الاسلام علیرضا شاه فضل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، از شیوع ویروس کرونا به عنوان یک بلا و شر نام برد و گفت: در تمام ادیان و مکاتب بشری از جمله اسلام از شر و بلا صحبت شده است.

وی افزود: آنچه که مسلمانان از آیات و روایات گرفته اند این است که شر گاهی برای ارتقای معنوی انسان و گاهی نیز برای مجازات انسان است.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: شر کرونا هرچند برای برخی مجازات است، اما برای برخی دیگر ارتقای درجه معنویت است، از این رو شیوع ویروس کرونا دو روی یک سکه است که یک روی آن عذاب و روی دیگرش رحمت است.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید، «وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِیبَنَّ الَّذِینَ ظَلَمُوا مِنکُمْ خَاصَّةً» بترسید از بلایی که اگر نازل شود‌ تر و خشک را با هم می‌سوزاند، از این رو شیوع ویروس کرونا می‌تواند نتیجه گناهان و فساد‌های انسان‌ها بر روی زمین باشد.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه بلا‌هایی که به مومنین نازل می‌شود آن را به فرصت تبدیل می‌کنند، گفت: امروز همراهی و همدلی مردم برای کمک به یکدیگر و بیماران مبتلا به کرونا روی زیبای سکه کرونا است که مردم ایران به دنیا نشان داده اند.

وی ادامه داد: خداوند می‌فرماید اگر شما به خودتان رحم کنید ما نیز به شما رحم خواهیم کرد و مردم ایران در این ایام بار دیگر همراهی و همدلی خود را به دنیا ثابت کردند.

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: امروز شیوع ویروس کرونا برای ما درس‌های زیاد خوبی دارد که اگر از آن استفاده کنیم می‌توان این تهدید را مانند تهدید‌های دیگر تبدیل به فرصت کرد./۱۳۰۷/ت310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات