۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳
کد خبر: ۶۴۹۴۰۰
موسوی گیلانی مطرح کرد؛

لزوم انتقال مفاهیم دینی با رسانه

لزوم انتقال مفاهیم دینی با رسانه
استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: امروزه رسانه عاملی است که می‌تواند دین را ترویج کند، در خدمت مفاهیم دینی قرار بگیرد و آن را توسعه دهد.

سید رضی موسوی گیلانی استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت رسانه و هنر گفت: در گذشته، هنر به عنوان یک ابزار لوکس شناخته می‌شد و هر کسی نمی‌توانست در آن حاضر شود، امروز هنر جزء زندگی روزمره ما است، به همین دلیل ماهیت هنر یک وسیله جمعی و آموزشی شده است.

وی ادامه داد: مهدویت بحث دینی و آرمانی است. اگر هنر بتواند در موضوع مهم و حائز اهمیتی چون مهدویت کار کند، طبیعی است که برروی سوژه‌ خوبی دست گذاشته است. زیرا مهدویت امید به زندگی و امید به آینده را در سطح جامعه و در سراسر جهان افزایش می‌دهد؛ به بیان دیگر به زندگی معنا می‌بخشد.

موسوی گیلانی با توجه به ماهیت رسانه اظهار داشت: امروزه رسانه و هنر عاملی هستند که می‌توانند باعث ترویج شوند و مفاهیم دینی را گسترش دهند، طبیعی است که می‌توانند در خدمت مسائل و مفاهیم دینی قرار گیرند و مفاهیم دینی را توسعه دهند.

استادیار دانشگاه ادیان و مذاهب عنوان کرد: در حال حاضر ما می‌بینیم که در فیلم‌های ساخت هالیوود بر روی موضوع آخرالزمان دست گذاشته‌اند و تحت تاثیر ادبیات انجیلی ساخته شده‌اند، به یک معنا سوژه‌هایی را بیان می‌کنند که هم بر ادبیات انجیلی تکیه دارد و هم دارای مخاطب زیادی است؛ بعضی از این فیلم‌ها شاید تا دو میلیارد نفر بیننده داشته باشد اما بر خلاف این، ما در ایران متاسفانه کار خوب و قابل قبولی در این زمینه نداشتیم.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت رسانه و نقش آن توضیح داد: رسانه و هنر به معنای ابزار نیز به کار می‌رود و بی‌تردید اگر بتوانیم از تکنیک سینما و هنرهای نمایشی برای تبلیغ و ترویج این مفهوم استفاده کنیم، می‌توانیم اثرات مهمی را برجای بگذاریم؛ کما‌ اینکه در حوزه ادبیات مهدویت کارهای شاهکار و فاخری را ارائه دادیم. /882/ 302/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
منتقد
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
این چه وضعیتیه توی سرویس؟ چرا هیچی کار نمیکنید؟ اگه هیچ محتوایی ندارید ما دیگه سراغ این سرویس رو نگیریم...
این اواخر چقدر خوب کار میکردید که شده بودید لیست اول برای چک کردن، اما این جند روز هیچ مطلب درست و حسابی کار نکردید
2
2
زیبا
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
آقا جان خوب پنجشنبه و جمعه طبیعتا کارها کاهش پیدا میکنه
یه کم صبوری بد نیست جناب!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
ممنون از خبرگزاری رسا برای نشر چنین اخباری
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
با تشکر از مطالب پر محتوا و دقیق این سرویس
2
0