۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۶۴۹۴۸۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی:

اوقاف خراسان جنوبی ۳۰ هزار ماسک رایگان در بین نیازمندان توزیع کرد

اوقاف خراسان جنوبی ۳۰ هزار ماسک رایگان در بین نیازمندان توزیع کرد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای نیات اجتماعی و در بحث کمک به درمان ۳۰ هزار ماسک تولید و به‌صورت رایگان بین نیازمندان توزیع شد.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، اظهار داشت: تعداد وقف‌های جدید در سال گذشته با ثبت 60 وقف جدید به 9 هزار و 840 مورد رسید.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی موقوفات سال گذشته سه میلیارد و 900 میلیون تومان بود گفت: نیت‌های وقف متفاوت است و در همه زمینه‌ها ازجمله دارو و درمان، تلاوت قرآن و فعالیت در این زمینه، عزاداری، توسعه مسجد و حسینیه، کمک به ایتام و نیازمندان را شامل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار داشت: از محل نیات موقوفات در ایام نوروز 670 بسته غذایی تهیه و در بین نیازمندان توزیع شد و یک هزار بسته غذایی از محل درآمد موقوفات بین نیازمندان توزیع شد تا هم اجرای نیت اجتماعی و هم کمک به نیازمندان باشد.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور افزود: برخی از نیات واقفان زمان و مکان خاص دارد که باید در همان مکان خریداری و توزیع شود و برخی نیات هم‌ زمان و مکان خاص ندارد که در این راستا با همکاری کمیته امداد نیازمندان واقعی شناسایی و به آنها کمک می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای نیات اجتماعی و در بحث کمک به درمان در شهرستان‌های بیرجند، طبس و زیرکوه 30 هزار ماسک تولید و به‌صورت رایگان بین نیازمندان توزیع شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: یکی از بحث‌های مهم از آغاز کرونا تاکنون درزمینهٔ اجاره‌بها است که برخی نهادها مانند بنیاد مستضعفان در همان روزهای ابتدایی کرونا اعلام کردند اجاره‌بها را بخشیدند اما در مجموعه اوقاف اجازه بخشیدن چیزی را نداریم چراکه ما اجرای نیت واقف را امینانه انجام می‌دهیم و حق نداریم سر خود کاری کنیم چراکه هر وقفی نیتی دارد و پول اوقاف از آن مردم است.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور تصریح کرد: دسترسی به بیشتر واقفان نداریم که بتوانیم از واقف اجازه بخشش اجاره‌بها را داشته باشیم بیشتر نیات کمک به افراد ضعیف جامعه است اما در بحث اجاره‌بها تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که با مستأجر مراعات کنیم و در گرفتن اجاره‌بها چک فرد را برگشت نزنیم و این دو ماه را مراعات حال کنیم.

وی در پاسخ به اینکه برخی املاک اوقاف اجاره‌بهای زیادی دارند بیان داشت: طبق نیت واقف قیمت تا حدی بر عهده ما است اما از میزانی به بعد باید از طریق مزایده مشخص شود و ما نمی‌توانیم برای اجاره ملکی از اوقاف از سر خود تصمیم بر بخشش داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی افزود: در آستانه ماه رمضان هستیم و امسال با شیوع کرونا درب اماکن مقدسه و امامزادگان بسته است اما تمامی برنامه‌های فرهنگی قرآنی در فضای مجازی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بخشی‌پور با بیان اینکه رمضان امسال 30 برنامه سخنرانی، برنامه فرهنگی قرآنی مذهبی در بقاع برگزار و از طریق فضای مجاری و تلویزیون پخش می‌شود اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی قرآنی اوقاف تعطیل نیست.

وی با بیان اینکه املاک اوقاف در قالب تجاری و مسکونی است گفت: املاک تجاری اوقاف در این مدت کرونا تعطیل بوده و شامل حال مراعات در اجاره‌بها می‌شوند اما املاک مسکونی که فرد در آن مستقر است درآمد شغلش متضرع شده باشد مراعات حال آنها را می‌کنیم و در صورت نیاز قرارداد آنها را تمدید می‌کنیم./9314/د103/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات