۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۶۴۹۷۸۴
یکی از اساتید هندوستان در گفتگو با رسا؛

دعا و توسل همراه با عمل به اصول بهداشتی، راه نجات از کرونا است

دعا و توسل همراه با عمل به اصول بهداشتی، راه نجات از کرونا است
حجت الاسلام میر اطهر علی گفت: با توجه به توصیه بهداشت جهت جلوگیری از گسترش کرونا بر همگان لازم شرعی و عقلی است که از حضور در اماکن و مجامع عمومی و مذهبی خودداری نماییم.

حجت الاسلام میر اطهر علی، از اساتید و روحانیان هند در گفتگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با بیان اینکه مسلمانان در شرایط کرونایی دارای وضعیت خاصی هستند، اظهار داشت: ازنظر اسلام اولین گام در مواجهه با گرفتاری‌ها و مشکلاتی نظیر ویروس کرونا خودمراقبتی و پیشگیری از افتادن در ورطه چنین بیماری‌هایی است. متون دینی به ما الزام کرده اند که در این وضعیت احتیاط لازم را اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به آیات از قرآن کریم افزود: خداوند متعال در آیه 195 سوره مبارکه بقره می فرماید: «وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَهِ» یعنی نهی از بی توجهی و بی مبالاتی که منجر به هلاکت انسان می‌شود. و همچنین خداوند متعال در آیه 6 سوره مبارکه تحریم می فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا قُوا أَنْفُسَکُمْ وَأَهْلِیکُمْ». یعنی انسان ها باید از خانواده های خود در مقابل افتادن در خطرات مراقبت کنند.

این استاد حوزه علمیه خواستار توجه ویژه به فرمایشات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در شرایط کنونی شد و بیان داشت: اسلام به نظافت و رعایت مسائل بهداشتی که حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آن را جزیی از ایمان و از اخلاق انبیاء بیان کرده اند، تاکید وافری داررد.

حجت الاسلام سید میر اطهر علی تمسک به اهل بیت (علیهم السلام) و پناه بردن به بارگاه الهی را راه نجات دانست و گفت: دعا و عبادت و توسل برای جلب روزی یا دفع بلا و نجات از مشکلات لازم است، ولی کافی نیست. یعنی به وسیله دعا ما می‌توانیم اسباب رحمت الهی را به سوی خودمان جلب کنیم، ولی اسلام به ما می گوید علاوه بردعا از انجام وظایف دیگر خود هم نباید غافل شویم.

سید فیض رضوی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
نظرات علمای مستقر در هندوستان را در این موضوع بیان نفرمودند.
1
0