۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۶۴۹۸۶۴

عملکرد خیره‌کننده دوربین گوشی iPhone SE

عملکرد خیره‌کننده دوربین گوشی iPhone SE
تحقیقات نشان می‌دهد که دوربین iPhone SE در مقایسه با عملکرد دوربین iPhone ۱۱ Pro عملکردی خیره‌کننده دارد.

به گزارش خبرگزاري رسا، اپل به تازگی از جدیدترین نسخه iPhone SE خود به عنوان کوچک‌ترین و ارزان‌ترین گوشی حال حاضر خود در بازار را رونمایی کرده است. آیفون‌های جدید دارای چندین ویژگی مشترک با iPhone 11 Pro، با دو برابر قیمت iPhone SE است. این ویژگی‌ها شامل پردازنده A13 و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم است. تنها گزینه‌ای که این دو گوشی با هم تفاوت دارند، این است که iPhone SE تنها یک دوربین در پنل پشتی خود دارد. تک دوربین iPhone SE شبیه همان حسگر استاندارد iPhone 11 Pro و دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل است. اپل برای پایین نگه داشتن قیمت این گوشی، دیگر از تجهیز آن به دیگر لنز‌ها چشم‌پوشی کرده است.

iPhone SE هیچ‌کدام از دو لنز الترا واید و تله‌فوتو با زوم دو برابری iPhone 11 Pro را ندارد بنابراین افرادی که دوست دارند، تصاویری با زوم‌های قوی ثبت کنند، نباید نسل جدید iPhone SE را انتخاب کنند. البته دوربین این گوشی میان‌رده چیزی کمتر از iPhone 11 Pro ندارد چرا که پردازش نرم‌افزاری روی عکس‌های گرفته شده توسط این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی به لطف پردازنده A13 باعث بالا رفتن کیفیت آن‌ها می‌شود.

با توجه به پردازش نرم‌افزاری روی iPhone SE، یک حالت پرتره برای تصاویر این گوشی در نظر گرفته شده است، اما این گوشی نمی‌تواند آن‌ها را به خوبی تصاویر پرتره گرفته شده با دوربین زوم درآورد. این پردازش نرم‌افزاری همچنین به کاربران اجازه می‌دهد که از نورپردازی‌های مختلف برای عکس گرفتن استفاده کنند. دوربین iPhone SE دارای قابلیت HDR به‌روزرسانی شده iPhone 11 Pro است که در نشان دادن جزئیات در تاریکی مناسب است.

عملکرد خیره‌کننده دوربین iPhone SE

با دوربین iPhone SE نتیجه‌ای را نخواهید گرفت که می‌توان با حالت عکاسی در شب iPhone 11 Pro داشت، اما این دوربین می‌تواند تصاویر پانورامای ۶۳ مگاپیکسلی بگیرد، ویدیو‌ها را با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه و با کیفیت ۴K ضبط کند. در نهایت، ایجاد ویدیو‌های آهسته با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه است که دارای رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل خواهند بود.

در حالی که iPhone SE جدید توانایی‌های خلاقانه iPhone 11 Pro را با لنز‌های متعدد خود ندارد، تنها دوربین آن قادر خواهد بود تصاویر خارق‌العاده‌ای ثبت کند که برای کسانی که دوست دارند عکس‌های خوبی را برای خودشان داشته باشند، کافی خواهد بود./1360/

ارسال نظرات