۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۶۵۰۱۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری:

اقامه قرآن در جامعه بدون درک و تدبر محقق نمی‌شود

اقامه قرآن در جامعه بدون درک و تدبر محقق نمی‌شود
حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه باید به دنبال کار‌های عملیاتی باشیم، گفت: باید به دنبال اقامه قرآن در جامعه باشیم و این امر بدون درک و تدبر محقق نمی‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست هم اندیشی با برخی از فعالان قرآنی این استان، با اشاره به اینکه در قسم‌های قرآنی هم قسم به زمان داریم و هم قسم به مکان، خاطرنشان کرد: برخی از مکان‌ها و زمان‌ها ویژه اند؛ به یقین اگر انسان در آن زمان و در آن مکان قرار گیرد، مورد عنایت حق تعالی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از زمان‌هایی که مورد توجه روایات است، روز نخست ماه مبارک رمضان است، ابراز کرد: از پیامبر اکرم (ص) نقل است که در روز اول ماه مبارک رمضان همه مسلمانان مورد غفران الهی قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام طاهری در ادامه هدف از تشکیل این جلسه را همفکری برای رشد چشمگیر فعالیت‌های قرآنی استان بیان کرد و افزود: به یقین کار‌ها با ابلاغ و دستور پیش نمی‌رود؛ باید در امور قرآنی به دنبال کار‌های ابداعی باشیم و این یک اصل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نگاه مرکز نسبت به ظرفیت این استان در امور قرآنی خوش بینانه است، اما باید به دنبال کار‌های ویژه‌تر باشیم، اظهار کرد: قطعا مهمترین رسالت ما تبلیغ دین و در رأس این تبلیغ توجه به امور قرآنی است.

وی با ابراز تأسف از اینکه تنها بخشی از زندگی مردم به قرآن اختصاص داده شده است نه تمام آن، گفت: باید به دنبال اقامه قرآن در جامعه باشیم و این امر بدون درک و تدبر محقق نمی‌شود.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه باید به دنبال کار‌های عملیاتی باشیم، ادامه داد: تربیت و تدبر قرآنی زمانی صورت می‌گیرد که وارد میدان عمل شویم؛ تا اجتماع ایمانی فعالان قرآنی شکل نگیرد، کار‌ها پیش نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه استان ما کوچک است و می‌توان به همدلی در امور رسید، خاطرنشان کرد: اقامه قرآن به معنای اجتماعی باید در جامعه محقق شود؛ همه امکانات قرآنی استان برای رشد و پویایی همه جانبه آماده است فقط باید وارد میدان عمل شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۵ مدرسه صدرا زیر نظر سازمان تبلیغات این استان با ۵۰۱ دانش آموز در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: باید مجوز‌ها را به سمت پیش دبستانی‌ها ببریم تا پازل تربیت اجتماعی به خوبی شکل گیرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه متأسفانه ساختار‌های موجود امور اداری با ماهیت انقلاب اسلامی همخوانی ندارد، گفت: اعتقاد ما بر این است باید کار‌ها خارج از امور اداری و با روحیه انقلابی و جهادی انجام شود./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات