۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۶۵۰۷۰۸
امام جمعه اهواز مطرح کرد؛

امیرمؤمنان و دسته بندی مخاطبان قرآن کریم

امیرمؤمنان و دسته بندی مخاطبان قرآن کریم
امام جمعه اهواز گفت: امیرمؤمنان در روایتی درک و فهم آیات قرآنی را برای بهره مندی بیشتر از سوی مخاطبان به دسته تقسیم کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در ویژه برنامه سحرخیزان، با اشاره به اینکه روزه در همه ادیان الهی واجب است، خاطرنشان کرد: هر بیماری برای روزه انسان، ضرر ندارد، همانطور که نباید به سخن هر پزشکی درباره روزه نگرفتن اعتنا کرد و باید از فوق تخصص‌های متدین جویا شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه انس با قرآن و تلاوت بسیار در ماه رمضان مورد عنایت است، اظهار داشت: در ماه رمضان، ختم قرآن در هر سه روز انجام شود، بهره مندی از باطن و احکام آن جای خود دارد که می‌تواند تاریکی‌های دل را به روشنایی تبدیل کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به ضرورت دستیابی به معارف قرآن، ادامه داد: امیرمؤمنان در روایتی می‌فرماید که خداوند، کلامش را به سه دسته تقسیم می‌کند، دسته اول برای آگاهی و بهره مندی همه انسان‌ها (نادان و دانا) می‌باشد که همانا بهره مندی از ظاهر قرآن و تدبر در آن است.

امام جمعه اهواز اضافه کرد: دسته دیگر آیات قرآن برای کسانی است که در بهره مندی از قرآن کریم باید صفای ذهن، لطافت حسی و شرح صدر داشته باشند و دسته سوم از آیات را فقط خداوند، اهل بیت و رسول خدا (ص)، راسخان در علم و برخی مردم درک می‌کنند.

وی گفت: نورانیتی در قلب انسان از سوی خداوند به واسطه ارتباط با قرآن و اهل بیت (ع)، ایجاد می‌شود و دیوار حجاب‌ها برداشته و شرح صدر ایجاد می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه لحظه لحظه ماه رمضان به ویژه سحر‌ها را نباید از دست داد، تصریح کرد: بهره مندی از هر ساعت ماه رمضان به ویژه سحر‌های آن امتیاز ویژه‌ای دارد، چنین سحر‌هایی را باید درک کرد؛ بسیاری از علمای بزرگ شیعه در سحر‌های ماه رمضان به تألیف کتاب و دعا اشتغال داشتند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات