۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۰۷۲۶
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

کرونا و نهضت جهانی توبه و بازگشت به درگاه خدا

کرونا و نهضت جهانی توبه و بازگشت به درگاه خدا
حجت الاسلام حیدری با بیان اینکه کرونا تحولی بنیادین در مردم جهان ایجاد کرد،گفت: رسالت حوزه و روحانیت این است که با فراخوانی این تحول را به خوبی مدیریت و ساماندهی کند.

حجت الاسلام محمد جواد حیدری استاد حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه توبه به معنای پشیمانی از افکار و گفتار و کردار شر به نیک آثار و برکاتی دارد، گفت: توبه انسان را از ظلمت و شرک رذایل و انحطاط نجات می دهد؛ آدمی را نورانی  و محبوب خدا می کند؛ به طوری خداوند معاصی سیئات آدمی را به حسنات تبدیل می کند، به همین جهت توبه به حکم عقل و شرع از واجبات فوری است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که کرونا تحولی بنیادین در مردم جهان ایجاد کرد، گفت: شیوع کرونا در جهان، جهل و غرور و خلق و خوی استکباری و رفتار فرعونی بشر را به رخ کشید و فرصت مناسبی برای نهضت جهانی توبه و بازگشت به فطرت توحیدی و متافیزیک فراهم کرد.

وی  اظهار کرد: نهاد علم و فرهنگ و اندیشه همگی در حق قرآن و اهل بیت(ع) جفا کردیم؛ زیرا نه خود آنان را به خوبی شناختیم و نه توانستیم به ایران و جهان معرفی کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مهمترین سوال این که توبه از چه چیزی و بازگشت به چیزی است؟ بیان کرد: آیات قرآن کریم و دستور العمل های حضرت امیر در نهج البلاغه در خصوص چیستی، چگونگی، چرایی و آثار و برکات توبه و بازگشت جهانی به الله جالب و شگفت آور است.

حجت الاسلام حیدری بیان کرد: وضعیت موجود در بخش فرهنگ، عقاید، سلامت، معنویت، اقتصاد، اجتماع، عدالت، صلح و نوع دوستی جوامع بشری بیانگر ضرورت و چرایی نهضت جهانی توبه و بازگشت است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توبه و بازگشت به خدا در ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه فرصتی ایجاد کرد تا با توبه غرق رحمت و عفو  و برکات برگردیم و شیوع کرونا هم فرصتی مناسب برای نهضت جهانی توبه و بازگشت به فطرت توحیدی فراهم کرد.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: اکنون انتظار فرج و توجه به صلح جهانی و همدلی و نوع دوستی و امید به منجی و آمدن مصلح کل و ظهور در جهان ایجاد شد و این فرصت نیاز به مدیریت دارد و چه خوب است مدال افتخار این مدیریت و رهبری به نام حوزه و روحانیت بخورد.

وی با تشریح وظایف حوزه و روحانیت در این زمینه، ابراز کرد: رسالت حوزه و روحانیت این است که با فراخوانی از نهضت جهانی توبه و بازگشت تجلیل کند و حرکت بازگشت مبدا و منتهای توبه را مدیریت کند.  

حجت الاسلام حیدری ابراز کرد: باید از جهل، از خشونت و دامن زدن به اختلاف به صلح جهانی و نوع دوستی توبه کنیم.

وی بیان کرد: ارتباط معنوی با  منجی بشریت و مصلح کل و درک آن حضرت و تلاش برای تحصیل رضایت ایشان از طریق یار و سرباز او شدن و یاوری در تمام عرصه ها برقرار شود./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
معتقدم که کرونا توانست عدالت را در جهان هستی برقرار کند و من آن را تأدیب‌کننده انسان و در عین حال نجات‌دهنده و معلم بشریت می‌دانم، زیرا پیام آزمایش آسمانی، عشق و خیر است، چرا که ظاهر آن نقمت و بدبختی و باطن آن نعمت است
1
1
هلال زاده
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
کرونا آمد تا به مردم بگوید حال که کرامت، شهامت و عزت‌تان از بین رفته، بهتر است به خانه بروید. به غربی‌ها نیز گفت حال که وجدان و انسانیت شما لکه‌دار شده به خانه بروید، چرا که وضعیت سوریه، عراق، یمن و لیبی که در نتیجه جاه‌طلبی‌های غرب کشته‌ها داده و عبادتگاه‌ها تخریب شده، گواه این موضوع است.
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
ما باید از کرونا تشکر کنیم که قیمت نفت را پایین آورد، زیرا نفت به ابزاری در دست مستکبران و متکبران تبدیل شده است..
ما اید از کرونا تشکر کنیم که سیاست‌مداران را خانه‌نشین کرد و لحن خودکامه مستکبران را تغییر داد و اکنون آن‌ها با زبان همگرایی و صحبت می‌کنند.
0
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
صلح طلبی نه
پذیرش صلح عزتمندانه و با شرایطش آری
در کجای متون دینی پیشنهاد صلح از طرف حضرات معصومین علیهم السلام داریم ؟
در ضمن ما نوع دوست نیستیم
بلکه مومن و مسلمان را دوست داریم
همان طور که خداوند دشمن کافران است
ما نیز با آنان دشمنیم
تبری از کفار اثم است که از آن توبه نماییم ؟!
ما الکم کیف تحکومون ؟!
1
1