۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۷۶۵

دلار بازی دلال‌ها با نام‌های محبوب!

دلار بازی دلال‌ها با نام‌های محبوب!
دلال‌ها دوباره دست به کار شده‌اند و این‌بار نیمکت تیم ملی را نشانه رفته‌اند. در روز‌هایی که ورزش جهان تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا تعطیل شده و حتی برگزاری رقابت‌های المپیک با یک سال تأخیر هم زیر سؤال رفته، فعالیت گسترده و بسیار مشکوکی در فوتبال ایران برای انتخاب سرمربی تیم ملی به چشم می‌خورد تیمی که سرمربی هم دارد!
به گزارش خبرگزاري رسا، دلال‌ها مشغول به کارند و جالب اینکه هر روز یک نام را مطرح می‌کنند؛ یک روز کالدرون و روز دیگر استراماچونی، یعنی همان نام‌هایی که چند ماه قبل دو تیم بزرگ پایتخت را به دلیل مالی ترک و با سروصدای زیاد ساز جدایی کوک کردند و رفتند. جالب اینجاست که فدراسیون فوتبال، نه رئیس دارد و نه اساسنامه و در روز‌هایی که فوتبال تعطیل است و بهترین فرصت برای آقایان پیش آمده تا این دو مهم را به سرانجام برسانند، آن‌ها با دلال‌هایی که همیشه اطراف فدراسیون در حال پرسه زدن هستند به دنبال انتخاب سرمربی برای تیمی هستند که سرمربی دارد و همین چند روز قبل هم دستیارانش معرفی شدند.

پول بیت‌المال در جیب دلال‌ها

این فعالیت مشکوک تنها یک هدف دارد و آن سرازیر شدن پول مردم و بیت‌المال به جیب دلال‌های مرتبط با فدراسیون فوتبال است. همان‌هایی که با مطرح کردن نام‌های ریز و درشت به دنبال تحمیل یک هزینه میلیاردی و گزاف دیگر به فوتبال ایران هستند. هنوز یادمان نرفته که استراماچونی و کالدرون چگونه با سوءمدیریت حاکم بر فوتبال باشگاهی ایران طلبکارانه رفتند و فوتبال مجبور شد تا ریال آخر پول‌شان را در روز‌هایی که مردم کوچه و بازار دغدغه نان شب دارند به دلار برای آن‌ها بفرستد. حالا ظاهراً قرار است این سناریو دوباره تکرار شود، آن هم در روز‌ها و ماه‌هایی که اصلاً تکلیف فوتبال دنیا معلوم نیست و کسی به درستی نمی‌داند کار برگزاری یا عدم برگزاری فوتبال جهان به کجا می‌انجامد.

پروژه مربیان محبوب

دلال‌های پیرامون فدراسیون فوتبال کارشان را خوب بلدند. همین چند ماه قبل بود که با سروصدای زیاد نام برانکو ایوانکوویچ، سرمربی موفق و تأثیرگذار پرسپولیس به عنوان گزینه هدایت تیم ملی مطرح شد، آن هم در روز‌هایی که برانکو مشغول پیگیری شکایتش از پرسپولیس برای مطالبات پرداخت نشده‌اش بود.

آن‌ها خوب می‌دانند که چگونه باید با اسامی بازی کنند. برانکو نزد هواداران فوتبال ایران محبوب است و به میان آمدن نامش موجی از تقاضا را ایجاد می‌کند. بنابراین گزینه خوبی بود، اما اختلافات او با پرسپولیس اینقدر بالا گرفت که مرد کروات قید آمدن به ایران را زد تا دلال‌ها به دنبال گزینه‌های دیگر بیفتند. اسامی کالدرون و استراماچونی درست از همین جا بیرون می‌آید. مردان محبوبی که در تیم‌های‌شان خوب نتیجه گرفتند و مورد وثوق همه هستند و هواداران سرخابی پایتخت نیز آن‌ها را دوست دارند. این دستاویز خوبی است برای پر کردن جیب دلال‌ها و برداشت پول از بیت‌المال و تحمیل یک ضرر و زیان تازه به فوتبالی که در تمام پرونده‌های شکایتی که دارد با شکست روبه‌رو می‌شود.

تضمینی وجود ندارد

دلال‌های اطراف فدراسیون فوتبال زمان‌شناسی خوبی هم دارند. در روز‌هایی که فدراسیون فوتبال نه رئیس دارد و نه اساسنامه، آن‌ها خوب جولان می‌دهند تا جایی که به هدف‌شان برسند. فدراسیون‌نشینان هم برای آنکه بتوانند جای پای خود را محکم کنند با هدف به دست آوردن دل هواداران فوتبال به راحتی بازی آن‌ها را می‌خورند، اما سؤال اینجاست که چه تضمینی وجود دارد که با آمدن امثال استراماچونی یا کالدرون داستان‌های ماه‌های قبل دوباره تکرار نشود و پول این مردم مظلوم خرج شکایت و پرونده‌ای تازه نشود؟

پاسخ روشن است، هیچ تضمینی نمی‌توان داد. این یک حقیقت آشکار است که دلالیسم حاکم بر بازار نقل و انتقالات فوتبال برای اوضاع نابسامان فوتبال ایران برنامه ریخته تا به واسطه آن جیب خود را پر کنند، اما اینکه چرا جواب قاطع و محکمی از سوی فدراسیون داده نمی‌شود علامت سؤال بزرگ‌تری است که امیدواریم پاسخ مناسبی برای آن پیدا کنیم. پاسخی که نشان دهد حداقل ردپایی از فدراسیون‌نشینان در این ماجرا دیده نمی‌شود./1360/
ارسال نظرات