۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۵۰۳۸۴
رونمایی از افراد جدید در افشاگری بزرگ؛

افشاگری درباره ابعاد شبکه دلالی مشترک ایران و سوئیس

افشاگری درباره ابعاد شبکه دلالی مشترک ایران و سوئیس
در ادامه افشاگری‌های صورت گرفته طی روزهای گذشته پیرامون شبکه‌های دلالی فوتبال ایران، این بار از افراد جدیدی که فصل گذشته مرتبط با باشگاه استقلال بودند، رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاري رسا، محمدرضا زنوزی در افشاگری پیرامون عقد قرارداد با برخی بازیکنان تراکتور و همچنین تلاش برای افزایش قیمت رقم قرارداد استراماچونی صحبت کرد.

بعد از این اتفاق، نماینده باشگاه تراکتور در رادیو صحبت‌هایی را علیه معاون سابق استقلال انجام داد. وی نیز روی آنتن زنده با نماینده مالک تراکتور جر و بحث کرد که این موضوع نیز حواشی زیادی ایجاد کرد. شب گذشته نیز زنوزی اعلام کرد افشاگری‌های اخیر را به خاطر فوتبال ایران و نه فقط شخص خودش انجام داده و تصمیم دارد طی هفته آینده مطالب جدید دیگری را نیز عنوان کند. 

با بهداد بیات نماینده حقوقی باشگاه تراکتور صحبت‌هایی را پیرامون مسائل مختلف و اظهارات زنوزی انجام داده است. 

وی اظهار داشت: این روزها شکایت‌هایی از تراکتور صورت گرفته و احکامی نیز صادر شده که باشگاه پرونده‌ها را به دادگاه cas برده و آنها را پیگیری خواهد کرد. نکته‌ای که مالک باشگاه و اهالی سالم و پاک فوتبال خواستار آن هستند، برخورد قاطع با فساد سازمان‌یافته در فوتبال ایران است. 

وی افزود: قاطعانه می‌گویم، یک فساد سازمان‌یافته بزرگ را می‌توانید پیدا کنید که ریشه آن در کشور سوئیس است. خواهش ما از نهادهای نظارتی و امنیتی این است که با ورود به قضایا و اظهاراتی که صورت می‌گیرد، ریشه این فساد را خشک کنند. 

نماینده تراکتور تأکید کرد: اگر یادتان باشد، بین دو باشگاه ایرانی استقلال و پرسپولیس بابت پرونده سوپر جام اختلافاتی به وجود آمد و مباحثی مطرح شد که شاید خیلی راحت می‌شد در کشور خودمان آن را حل کرد، اما برخی که در بیست و چهار ساعت گذشته سعی کردند حواس اهالی فوتبال را از اتهامات وارده پرت کنند، پرونده را به دادگاه cas برده و چند میلیارد در آنجا هزینه کردند و در نهایت به نتیجه هم نرسیدند. 

بیات یادآور شد: می‌خواهم از اسامی‌ای نام ببرم که تاکنون کسی از آنان در فوتبال ایران اسم نبرده یا یاد نکرده است. لطفاً مسئولان وقت استقلال توضیح بدهند نقش خانمی به نام «سوزانا» در پرونده‌های حقوقی این باشگاه چه بوده است؟ آنها توضیح بدهند چه کسی وی را به این باشگاه معرفی کرده است؟‌ تأکید می‌کنم نهادهای نظارتی به این موضوع ورود کنند.

نماینده تراکتور افزود: فرد دیگری به نام جیمز کیچینگ که در فیفا فعالیت می‌کند، در این پرونده‌ها دست دارد. جالب است بدانید خانم سوزانا منشی آقای کیچینگ بوده و استقلال مبلغی حدود 500 میلیون تومان باید به این خانم به عنوان حق‌الوکاله پرداخت کند. طی ماه‌های اخیر هم چندین بار برخی رسانه‌ها بدون آنکه اسمی از این افراد یا این خانم ببرند، استقلال را تحت فشار گذاشتند تا مطالبات این افراد پرداخت شود. مشخص است وقتی ارتباطات بین این افراد وجود دارد، باشگاه‌های استقلال و تراکتور مرتب از طرف فیفا تحت فشار قرار می‌گیرند؛ حتی بعضا کار جلو می‌افتد که این 2 باشگاه زودتر مطالبات بازیکنان و مربیان سابقشان را پرداخت کنند.

بیات خاطرنشان کرد: اینکه چرا اسمی از این افراد برده نشده، جای پیگیری دارد و بهتر است آقایان توضیح بدهند چه کسی جیمز کیچینگ و خانم سوزانا را به استقلال معرفی کرده است؟ من این مباحث را مطرح کردم تا فوتبال‌دوستان را روشن کنم. در دنیای وکالت ورزشی شاید نزدیک به یک‌هزار وکیل داشته باشیم، اما تمام پرونده‌های فوتبال ایران به صورت هدایت‌شده به دست سه وکیل در زوریخ می‌رسد. خواهش من از مسئولان فدراسیون این است که چه کسانی آقای لودویچ را به آنها معرفی کرده و آنها این فرد را به مردم معرفی کنند. 

وی یادآور شد: معمولا در اصول روزنامه‌نگاری و رسانه‌ای، خبرنگاران صدای افرادی که از آنها مصاحبه می‌گیرند را ضبط می‌کنند، اما جالب است روز گذشته یک مصاحبه پر و پیمان از همین وکیلی که در جریان مارک ویلموتس نقش داشت، به چند رسانه داده شد که در آن همه چیز تطهیر شده است. خیلی دوست دارم فایل صوتی این وکیل به زبان انگلیسی را رسانه‌ها منتشر کنند تا مردم بدانند آیا آن مصاحبه واقعی بوده یا خیر، اگر آن مصاحبه واقعی بوده که فدراسیون باید در موردش توضیح بدهد و اگر واقعی نیست که مردم قضاوت کنند.

نماینده تراکتور تصریح کرد: این بحثی که شب گذشته آقای زنوزی در برنامه فوتبال برتر اشاره کرد، این است که این باند پرکار یک چوب دست‌شان گرفته‌اند و با کلمه دلال بر سر همه می‌کوبند. هر کسی در مورد این باند افشاگری کند، به او لقب دلال می‌دهند. آقایان به شفر هم همین لقب را دادند، چون این مربی اجازه نمی‌داد این آقایان به اهدافشان برسند. در این مصاحبه تأکید می‌کنم که قرار است پیگیری‌ها از طرف آقای زنوزی ادامه پیدا کند و ان‌شاءالله نهادهای امنیتی به صورت ریز و جدی وارد قضایا شوند و ما نیز برای پاکسازی در فوتبال، نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد. /1360/

منبع: فارس
ارسال نظرات