۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۶۵۰۸۹۹
امام جمعه همدان:

طهارت باطن لازمه ورود در علوم الهی است

طهارت باطن لازمه ورود در علوم الهی است
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: فلسفه و اصول از علوم آلی هستند و مسئله مهمی که باید به آن توجه داشت؛ طهارت باطن است تا بتوان از آیات و روایات بهره برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، صبح امروز در دیدار جمعی از اساتید حوزه علمیه خواهران با اشاره به اهمیت توجه به علوم اظهار داشت: برخی علوم از مظاهر رحمانیت خداوند هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خداوند در آیه ۱۲۴ سوره بقره و آیات بعد از آن می فرماید که رزق مادی برای همه مردم است ولی رزق معنوی فقط نصیب برخی از افراد می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی خاطرنشان کرد: فهمیدن قواعد مربوط به مسائل مادی بین انسان و مومن و کافر تفاوتی ندارد اما شرط فهمیدن مسائل الهی طهارت افراد است.

وی با اشاره به آلی و اصالی بودن علوم افزود: فلسفه و اصول از علوم آلی هستند و مسئله مهمی که باید به آن توجه داشت طهارت باطن است تا بتوان از آیات و روایات بهره برد.

امام جمعه همدان در پایان با اشاره به اهمیت توجه به علوم حوزوی یادآور شد: علومی که در حوزه علمیه خوانده می شود مقدمه و زمینه‌ای برای رسیدن به نتیجه مطلوب است به طور مثال علم فقه راه رسیدن به اخلاق و عرفان ناب اسلامی است./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات