۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۶۵۰۵۴۹
امام جمعه همدان:

مومن باید در برابر فتنه ها مستحکم بایستد

مومن باید در برابر فتنه ها مستحکم بایستد
امام جمعه همدان : حضرت امیر(ع) در بین اصحاب به مالک اشتر علاقه بیشتری دارد و دلیل این ارادت آن است که مالک مستحکم در برابر فتنه ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در روایت شریفی حضرت صادق(ع) فضیلت را مطرح کرده و می فرماید که سزاوار است تلاش برای دستیابی به این فضایل از سوی مومن انجام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین ویژگی این است که در سختی های اجتماعی مومن وقار و سنگینی داشته باشد، فهمیده و با بصیرت باشد سرش کلاه نرود.

امام جمعه همدان ادامه داد: حضرت امیر(ع) در بین اصحاب به مالک اشتر علاقه بیشتری دارد دلیل این ارادت ها آن است که مالک مستحکم در برابر فتنه ها است و این به این دلیل است که می‌تواند به او اتکا کند.

وی با اشاره به ویژگی دوم برای کسب فضیلت ابراز داشت: ویژگی دوم صبور در بلایا باشد، انسان باید بداند که در این دنیا راحتی وجود ندارد و برای رسیدن به آسانی ها باید سختی ها را پشت سر بگذارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان گفت: اگر کسی می‌خواهد عزیز مصر بشود سر راهش چاه قرار می‌دهند، طبیعتاً این یک سنت الهی است و در مقابل مشقت ها و در مقابل بلاها باید صبر کرد./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات