۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۶۵۰۰۴۱
امام جمعه همدان:

بازگشایی مراکز مذهبی و زیارتی مطالبه عموم مردم است

بازگشایی مراکز مذهبی و زیارتی مطالبه عموم مردم است
امام جمعه همدان گفت: امور مساجد نسبت به بازگشایی مساجد و مراکز مذهبی با رعایت و نظارت و اجرای پروتکل های بهداشتی این مساله را پیگیری و عملیاتی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در جلسه ایجاد مرکز نیکوکاری در مساجد با بیان اینکه مساجد مکانی برای تحقق عبودیت فردی و اجتماعی است، اظهار داشت: مساجد می‌توانند در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی در جامعه اثرگذار باشند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خیرین در این ایام با قدرت و اهتمام ویژه‌ای به میدان آمده‌اند و با هدفمند کردن کمک های خیران می توان مشکلات اجتماعی و اقتصادی از جمله بیکاری جوانان را مرتفع کرد.

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اهمیت تاسیس مرکز نیکوکاری در مساجد یادآور شد: تشکیل مراکز نیکوکاری و خیریه به وسیله مردم به معنای آن است که مردم می‌خواهند برخی از مشکلات موجود در جامعه را به وسیله خود حل و فصل کنند.

امام جمعه همدان گفت: تکدی گری و اظهار عجز در آیین اسلام مکروه است؛ کمک خیران باید به گونه‌ای باشد که پیش از آن که فرد نیاز خود را اظهار کند و شخصیت او مورد خدشه قرار گیرد، کمک خیران به او رسیده باشد.

وی با بیان اهمیت بازگشایی اماکن مذهبی و زیارتی خاطرنشان کرد: بازگشایی اماکن مذهبی از مطالبات مردم است و تعطیلی مساجد در این شرایط به صلاح نیست و می بایست امور مساجد نسبت به برگزاری آن با رعایت و نظارت و اجرای پروتکل های بهداشتی  این مساله را پیگیری و عملیاتی کند./979/پ203/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات