۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۶۴۷۶۵۸
حجت الاسلام والمسلمین شعبانی مطرح کرد؛

وظیفه شیعیان در عصر غیبت

وظیفه شیعیان در عصر غیبت
امام جمعه همدان گفت: وظیفه شیعیان در عصر غیبت دعا و معرفت، شناخت کامل نسبت به امام و اطاعت ایشان، ولایت پذیری و جاری کردن ولایت اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به مساله ظهور اظهار داشت: در مورد کسانی که در انتظار حضرت ولی عصر(عج) هستند و انتظار نجات بشریت را دارند، سه برخورد در روایات ما مطرح شده است.

وی ادامه داد: گروه اول کسانی هستند که تعیین وقت می کنند برای ظهور آقا، وقتی کسی می‌گوید ظهور نزدیک است این را دو گونه می شود معنا کرد یک معنا این است که خبر قطعی بدهد از این نزدیک بودن ظهور حضرت حجت(عج) که به همان معنای کذب الوقاتون است.

 امام جمعه همدان گفت: حالت دوم این احتمال و دومین معنای این است که مراد از اینکه ظهور نزدیک است آن است که شواهدی وجود دارد که احتمال ظهور را تقویت می‌کند ما شواهد و علائم را می‌بینیم و مسائلی که در روایت مطرح شده بررسی می کنیم و این می‌تواند امیدواری‌ها را تقویت کند.

وی ادامه داد: این به معنای تعیین وقت نیست غریب در ادبیات دینی ما به موارد قطعی الحصول گفته می شود مثلا این که می گوییم ظهور حضرت ولی عصر نزدیک است یعنی ظهور قطعی الحصول است در روایات آمده است که اگر از روزگار یک روز هم باقی بماند آن روز آنقدر طولانی خواهد شد که فرزندی از فرزندان من ظهور کند و عدالت در عالم ایجاد کند قطعاً حصول شکی در این نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ابراز داشت: دسته دوم درباره مستعجلون است حضرت فرمودند مستعجل کسی است که تعیین وقت نمی کند و نمی گوید ظهور نزدیک است، وقت خاصی مشخص نمی‌کند اما ارزیابی می‌کند دعا می کند اما بعد از دعا و چله نشینی و نذر وقتی ظهور محقق نمی شود حالت اعتراض پیدا می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اما وظیفه ما دعا و معرفت است، وظیفه ما شناخت کامل نسبت به امام و اطاعت ایشان است، وظیفه ما ولایت پذیری و جاری کردن ولایت اهل بیت(ع) است./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات