۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۶۴۷۸۷۱
نماینده ولی فقیه در استان همدان مطرح کرد؛

نقش موثر ستاد مردمی مقابله با بحران کرونا در استان همدان

نقش موثر ستاد مردمی مقابله با بحران کرونا در استان همدان
امام جمعه همدان گفت: مقرر شد که بعد از پایان بحران کرونا، ستاد مردمی به کمیته اجرایی تحت نظر دفتر نمایندگی ولی فقیه مبدل شود و در زمینه آسیب های اجتماعی ورود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در جلسه با نمایندگان ولی فقیه در استان های کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد به اهمیت تشکیل ستاد مردمی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: اقداماتی که در زمینه مقابله با کرونا به صورت مردمی صورت گرفته است می تواند به عنوان الگو در دیگر زمینه‌ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه ستادهای مردمی مقابله با کرونا اظهار داشت: نبود ارتباط میان ستادهای مردمی و همچنین عدم انسجام و برخی اوقات موازی‌کاری ها مشکلاتی بود که در این زمینه وجود داشت همچنین کمبود تجهیزات و لوازم مورد نیاز از دیگر مشکلات موجود در ستادهای مردمی مقابله با کرونا در همدان بود.

امام جمعه همدان این تجربه گران بها را بسیار کارآمد توصیف کرد و گفت: تجربه ستاد مردمی مقابله با کرونا را می توان به عنوان تجربه ای قابل استفاده در دیگر موارد مطرح کرد و امروز ستاد مردمی مقابله با کرونا با ریاست ائمه جمعه در شهرستان ها با طرح ریزی چارتی با 10 کمیته فعال در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی اجتماعی و انسانی در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌های مهم و اثرگذار در ستاد مردمی مقابله با کرونا در همدان استفاده از ظرفیت نیروهای جوان بود که در بحث غربالگری به ارائه خدمت پرداختند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به موفقیت های ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان همدان اظهار داشت: بنا بر این شد که بعد از پایان بحران کرونا این ستاد به کمیته اجرایی تحت نظر دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مبدل شود و در زمینه آسیب های اجتماعی ورود کند.

وی در ادامه به فعالیت‌های فرهنگی ستاد مردمی مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: بسته های فرهنگی در سراسر مناطق استان همدان به وسیله ستاد مردمی مقابله با کرونا توضیع می شود که دارای مهر و نشان ستاد مردمی است و تمام این امور تحت اشراف حوزه علمیه و روحانیت صورت می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به تعطیلی مراسم های مذهبی و همچنین نمازهای جمعه و جماعات به دلیل بروز بحران کرونا، ابراز کرد: در زمانی که بیشتر برنامه های مذهبی در سراسر کشور تعطیل شده است یکی از وظایف مهمی که حوزه های علمیه و طلاب در استان همدان بر عهده داشتند تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه ملی بود./979/پ310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات