۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۵۱۰۸۹
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

افکار و اندیشه‌های شهید مطهری نسخه شفابخش بشریت است

افکار و اندیشه‌های شهید مطهری نسخه شفابخش بشریت است
امام‌جمعه بیرجند گفت: آثار، افکار و اندیشه‌های شهید مطهری نسخه شفابخش بشریت است و باید دنیا پُر از امثال شهید مطهری شود تا استکبار مجبور به عقب‌نشینی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار با مدیران و اساتید مدارس علمیه شهرستان بیرجند ضمن بزرگداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری و بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری (س) اظهار کرد: پیامبران برای قانون رشد انسانی که از آن به دین تعبیر می‌شود مبعوث شده‌اند و آن‌قدر این مسئله بزرگ است که همه آن‌ها و جانشینانشان در پای آن فدا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه دین ناموس خدا است و آنچه به هستی معنی می‌دهد دین است، افزود: گاهی مشاهده می‌شود که افراد در رشته‌های خاصی درس می‌خوانند اما وقتی در امور دینی انگیزه پیدا می‌کنند بسیار خوب کار می‌کنند و به‌اندازه یک صاحب‌نظر دینی نه‌تنها در مسائل تسلط دارند بلکه از آن‌ها دفاع جانانه و مؤثر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه روح قرآن در اهل‌بیت (ع) یافت می‌شود، خاطرنشان کرد: در زمان مبعوث شدن پیغمبران، همه مقتضیات موجود بوده اما با مانع‌های سختی در قالب سیاسی، فرعون، در قالب اقتصادی، قارون، در قالب شیطنت، سامری و در قالب توجیه گری، هامان، روبرو بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: برای استکبار اگر اسم دین باشد اما مانع خواسته‌های آن‌ها نباشد مشکلی نیست، لذا مستکبرین امروز جهان، از این شیوه به‌صورت فراوان استفاده کرده‌اند.

وی اظهار داشت: آنچه برای علامه شهید مرتضی مطهری و امثال ایشان پیش‌آمده، یک مسئله پُر سابقه است، اما جالب اینجا است که خود همین موضوع یک برهانی بر ابطال باطل و احقاق حق است، به جهت اینکه آن‌هایی که حرفی برای گفتن دارند چرا باید سرکوب، کشته و با نیرنگ‌ها ترور شخصیت شوند.

امام‌جمعه بیرجند اضافه کرد: اگر استعمار بین‌المللی صدام را می‌آورد و حوزه علمیه نجف را پراکنده و شخصیت‌هایی را ازجمله آیت‌الله صدر و خانواده آیت‌الله حکیم که خود ایشان یک حوزه علمیه و دانشگاه بودند را به شهادت می‌رساند، به این جهت بوده که آن‌ها حرفی برای گفتن داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اضافه کرد: امروز جهان بشریت گرفتار دیوانه هایی وحشی شده که کارشان جنون آمیز است، وحشی هایی که همه چیز را از جمله اندیشه، اخلاق و افکار مردم و همچنین شهرها را از بین می برند، لذا در این مقطع، طلبه ای که در نزد شما اساتید تربیت می شود قبل از آنی که صفحه ای از علم را فرا می‌گیرد باید انگیزه وی در جهت هدف فراگیری در سطح بین الملل و نجات بشر باشد.

وی اظهار کرد: در این میان امثال آیت الله شهید مطهری اینگونه هستند که همه چیز را در خود از عبادت های شبانه تا آن اندیشه تفکر، جمع کرده اند.

امام‌جمعه بیرجند گفت: درواقع آثار، افکار و اندیشه‌های شهید مطهری نسخه شفابخش بشریت است و باید دنیا پُر از امثال شهید مطهری شود تا استکبار مجبور به عقب‌نشینی شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات