۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۶۵۱۴۱۶

مراسم بزرگداشت فوت‌شدگان کرونا بدون حضور زائر در شاهچراغ برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت فوت‌شدگان کرونا بدون حضور زائر در شاهچراغ برگزار می‌شود
مراسم بزرگداشت فوت‌شدگان کرونا در استان فارس بدون حضور زائر در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، در پی درگذشت تعدادی از هموطنان بر اثر شیوع بیماری کرونا و عدم امکان برگزاری مجالس یادبود به صورت حضوری برای این عزیزان به اقتضای ضرورت پیشگیری از شیوع این بیماری، آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) و نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، پیامی مبنی بر برگزاری مراسم بزرگداشت این عزیزان بدون حضور زائران گرانقدر در حرم مطهر صادر کرد.

برگزاری مراسم ترحیم و تکریم درگذشتگان و قرائت فاتحه و تسلیت به بازماندگان سنت حسنه‌ای است که معمولاً در اغلب بلاد اسلامی انجام می‌گیرد.

در این مقطع زمانی تعدادی از هموطنان عزیز ما در اثر ابتلاء به ویروس کرونا از دنیا رفته‌اند در حالی که بعضی از آنان از صالح‌ترین افراد جامعه بوده و عمر خود را در طاعت و عبادت و احسان و خدمت گذرانیده‌اند، اما متاسفانه به اقتضای ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تشکیل مجالس یادبود به صورت حضوری در حال حاضر امکان پذیر نیست.

تصمیم بر آن شد که برنامه به صورت غیرحضوری در سالگرد وفات حضرت خدیجه الکبری (س) همسر گرامی پیامبر اعظم (ص) اجرا شود و مردم دلسوز و عاطفی با قرائت فاتحه و اهداء ثواب آن به درگذشتگان در این اقدام شایسته سهیم باشند.

اینجانب از خداوند منّان رحمت و مغفرت برای آن مرحومین و صبر و اجر برای بازماندگان به برکت ماه مبارک رمضان، مسئلت می‌نمایم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات