۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۶۵۱۴۴۰
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

افراد با ایمان و خداترس در مسیر هدایت قرار می گیرند

افراد با ایمان و خداترس در مسیر هدایت قرار می گیرند
حجت الاسلام شاه فضل گفت: افرادی باید متولی مساجد باشند که از استکبار نترسند و تنها از خدا بترسند، چرا که کسی که ایمان دارد و تنها از خدا می‌ترسد در مسیر هدایت قرار دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل دوشنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در آستان امامزاده ابراهیم برگزار شد، با تسلیت رحلت حضرت خدیجه، گفت: حضرت خدیجه نخستین زنی بود که اسلام آورد و همه اموال خود را در راه اسلام و عظمت اسلام هزینه کرد.

وی در تفسیر آیات ۱۷ تا ۱۹ سوره مبارکه توبه، گفت: مشرکین اجازه ندارند مساجد مسلمانان را تعمیر کنند چرا که مسجد به عنوان مهمترین پایگاه‌های دینی اسلام است.

حجت الاسلام شاه فصل ادامه داد: در طول تاریخ مساجد و بقاع متبرکه مورد توجه مسلمانان قرار داشته و مسلمانان بهترین هنر معماری و تزئینات خود را برای مساجد به کار می‌بردند.

دبیر جامعه روحانت کاشان با بیان اینکه قرآن نسبت به عمران و آبادانی مساجد اهتمام ویژه‌ای دارد، یادآور شد: خداوند در این سه آیه متوالی در رابطه با عمران و آبادانی مسجد سخن گفته است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: در نخستین آیه می‌فرماید، مشرکین اجازه ندارند در عمران و آبادانی مساجد فعالیت داشته باشند چرا که اگر مسجد بسازند می‌خواهند از آن علیه اسلام اقدام کنند.

وی افزود: اگر مشرکین در عمران و آبادانی مساجد فعالیت داشته باشند با وجود اینکه کار آن‌ها خیر است، اما اعمال آن‌ها پذیرفته نمی‌شود، چرا که کار خیر آنها برای رضایت خدا نیست که مستحق دریافت پاداش باشند.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه به ویژگی‌های افرادی که می‌توانند در توسعه و عمران و آبادانی مساجد نقش داشته باشند اشاره کرد و افزود: افرادی می‌توانند در عمران و آبادانی مساجد نقش داشته باشند که ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشند و اهل نماز و زکات و صدقه و خمس باشند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان گفت: افرادی می‌توانند در توسعه و عمران و آبادانی مساجد نقش داشته باشند که مال آن‌ها پاک و مطهر باشد، از این رو افراد خیری که در ساخت حسینیه‌ها و مساجد مشارکت دارند مراقب باشند سراغ هر پولی نروند.

حجت الاسلام شاه فضل با بیان اینکه خداوند در این آیه می‌فرماید، مالی که زکات و خمس آن داده شده برای مسجد هزینه شود، ادامه داد: اگر پول‌های ناپاک وارد مسجد و هیات و کار خیر شود نه تنها سودی نخواهد داشت، بلکه ضرر هم دارد.

وی با بیان اینکه هرکس می‌خواهد در عمران و آبادانی مسجد مشارکت داشته باشد باید از غیر خدا نترسد، گفت: برخی در برابر کسانی که از آن‌ها می‌خواهند در مسجد از شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و منافق خودداری کنند متواضع هستند.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ابراز کرد: قرآن می‌فرماید کسی باید متولی مسجد باشد و برای مسجد هزینه کند که از ابرقدرت ها نترسد، چرا که اگر از غیر از خدا بترسد مسجد و هیات را در مسیر استکبار قرار خواهد داد.

وی افزود: امروز متولی مسجد الحرام و مسجد النبی محرمات الهی را انجام می‌دهند و در مقابل آمریکا آنقدر متواضع هستند که در برابر توهین آمریکا که آن‌ها را گاو شیره ده خطاب می‌کند متواضع هستند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: امروز افرادی باید متولی مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی باشند که از استکبار نترسند و تنها از خدا بترسند، چرا که کسی که ایمان دارد و تنها از خدا می‌ترسد در مسیر هدایت قرار دارد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات