۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۵۱۶۲۹
دبیر جامعه روحانیت کاشان:

انسان موحد دارایی خود را از خدا می داند

انسان موحد دارایی خود را از خدا می داند
حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان موحد دارایی و ثروت خود را از خدا می داند و تلاش خواهد کرد از دارایی خود در مسیر رسیدن به خداوند استفاده کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل سه شنبه شب در جلسه تفسیر قرآن که در آستان امامزاده ابراهیم برگزار شد، گفت: انسان‌های موحد نعمت‌های خداوند از خود نمی‌دانند، اما انسان غیر موحد نعمت‌های خدا را از خودش می‌داند.

وی افزود: انسان غیر موحد نعمت‌هایی که خداوند به او داده است از آن خود می‌داند و به دارایی و ثروت و شهرت و جایگاه و مقام خود مغرور می‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل ادامه داد: خداوند به انسان‌های مغروری که نعمت و ثروت را از خود می‌دانند می‌فرماید، آنچه را که به شما داده ایم می‌توانیم با یک ویروس کرونا که با چشم هم دیده نمی‌شود حتی اقتصاد جهان را طی کمتر از دو ماه متلاشی می‌کنیم.

وی افزود: ویروس کرونا بلایی بر سر نفت آورد که نفت بشکه‌ای ۱۲۰ دلار را که بر سر خرید آن جنگ بود نه تنها رایگان شد، بلکه آمریکا اعلام کرد به خریداران نفت بشکه‌ای ۳۰ دلار هم می‌پردازد.

دبیر جامعه روحانیت کاشان با اشاره به اینکه در طول تاریخ برخی با یک خطای انسانی از اوج قدرت و شهرت به خاک مذلت کشیده شدند، گفت: خداوند می‌فرماید، تمام دارایی‌های انسان اعم از علمی و ثروت و شهرت و قدرت در معرض خطر است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان آنچه را که دارد نمی‌تواند مدعی شود خود آن را به دست آورده است، چرا که زمینه موفقیت در هر کاری را خداوند در وجود انسان قرار داده است و آنچه را هم که انسان به دست می‌آورد از آن خداوند است.

وی افزود: اگر کسی مال و ثروتی را که خدا به او داده از خودش بداند نه تنها به هم نوع خود کمک نخواهد کرد بلکه به دنبال افزایش آن خواهد بود، اما کسی که مال و ثروت خود را از خدا بداند تلاش خواهد کرد دارایی خود را در مسیر رسیدن به خداوند هزینه کند.

به گفته وی انسانی که دارایی و ثروت خود را از خدا بداند هیچگاه دچار غرور و بخل نخواهد شد و آنچه را خدا به او داده است در راه خدا انفاق خواهد کرد، بنابراین کسی که دارایی خود را از خدا می‌داند به راحتی از دارایی‌های خود برای هزینه در راه خدا خواهد گذشت.

دبیر جامعه روحانیت کاشان ادامه داد: خداوند می‌فرماید، «لئن شکرتم لازیدنکم» کسی که دارایی خود را در راه خدا و خیر هزینه کند دو برابر آن را به او برمی گردانم.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: انسان باید بابت دارایی که خدا به او داده است شکرگزارخدا باشد و از دارایی‌های خود در راه خداوند استفاده کند تا خداوند نیز دارایی او را افزایش دهد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات