۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۶۵۲۴۲۲
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

بصیرت و صداقت دو شاخصه اصلی سپاه پاسداران است

بصیرت و صداقت دو شاخصه اصلی سپاه پاسداران است
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه سپاه دارای دو شاخصه بصیرت و صداقت است، گفت: بصیرت یعنی فرد در مقابل انواع بازی‌های سیاسی، استکباری و… نلغزد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار فرمانده جدید ناحیه بسیج شهرستان بیرجند، ضمن تبریک این انتصاب، اظهار کرد: تحول و جابجایی یک مسئله طبیعی است و هر مسؤولیت، یک فرصت برای فرد است که چقدر از آن فرصت برای خدمت استفاده می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت خدمت در لوای سپاه، افزود: سپاه با تعریف خاص خود، پاسدارِ انقلاب اسلامی است که آن انقلاب برخاسته از اسلام است؛ ازاین‌رو خدمت‌رسانی در قالب سپاه ارزش و جایگاه والایی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه تفکر بسیجی یک فرهنگ برخاسته از دین است، تصریح کرد: بسیج تعریف فرهنگی و نامحدود دارد، یعنی در یک نهاد خلاصه نمی‌شود بلکه تعریف فرهنگی آن، قشرهای مختلف مردم در هرکجا که هستند و هر شغلی که دارند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دارای دو شاخصه بصیرت و صداقت است، اظهار داشت: بصیرت یعنی فرد هوشیار باشد و در مقابل انواع بازی‌های سیاسی، استکباری، فضای مجازی و حقیقی و… نلغزد، صداقت نیز یعنی فرد مطابق آنچه را که درک می‌کند و می‌فهمد، از نظر تعهد پای آن صادقانه بایستد، حال می‌خواهد در گفتار یا در اندیشه، رفتار و عمل باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه همه خوبی‌ها را باید در بصیرت و صداقت جستجو کرد، افزود: در طرف مقابل هرچه شَر است در نفهمی، حماقت و کودنی است که افراد نمی‌دانند به کجا می‌روند و چه باید کنند.

وی ادامه داد: همواره احمق‌ها ابزار دست انسان‌های شیطان‌صفت هستند که تاریخ از این نوع انسان‌ها پر است و امروز نیز در صحنه بین‌الملل یک عده شیطان‌هایی هستند که از ابلیس بدترند و یک عده را نیز به‌عنوان ابزار در خدمت می‌گیرند که خودشان نمی‌فهمند چه می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: آن دسته از افرادی که علیه امام علی (ع) قیام کردند و در مقابل حضرت که امام عادل و وصی رسول خداست، ایستادند، این‌گونه نبود که حضرت را نشناسند، بلکه بسیار بهتر از من و شما امام علی (ع) را می‌شناختند، اما بحث هوای نفس و حکومت و شهوات در میان بود که برخی‌ها سخت لغزیدند و موجب کشته شدن بسیاری از مسلمانان و باعث انواع سستی‌ها در جامعه اسلامی شدند.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه شناخت بدون صداقت فایده‌ای ندارد، مطرح کرد: تاریخ در حال تکرار شدن است، اگرچه اشخاص فرق می‌کنند اما مواضع همان مواضع است و چه افرادی هستند که هیچ‌چیزی از دین نمی‌فهمند و تنها ادعا می‌کنند و نتیجتاً عوض دین، مردم را به طاغوت و ظلمه می‌کشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: چقدر کسانی هستند که کاملاً اشراف و آگاهی دارند ولی به دنبال منافع، شهوات، پول، مال و قدرت هستند که بدترین لغزشگاه برای انسان، همین است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات