۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۵۲۵۸۹
شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان؛

پذیرش ولایت امیرمومنان شرط قبولی عبادات برای رسیدن به خیر مطلق

پذیرش ولایت امیرمومنان شرط قبولی عبادات برای رسیدن به خیر مطلق
آیت الله تحریری با تاکید بر اینکه شرط قبولی عبادات و رسیدن به خیر مطلق پذیرش ولایت امیرمومنان است، گفت: امیرمومنان علی(ع) امام المتقین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای روز نوزدهم ماه مبارک رمضان با قرائت اللَّهُمَّ وَفِّرْ فِيهِ حَظِّي مِنْ بَرَكَاتِهِ، وَ سَهِّلْ سَبِيلِي إِلَى خَيْرَاتِهِ، وَ لا تَحْرِمْنِي قَبُولَ حَسَنَاتِهِ، يَا هَادِيا إِلَى الْحَقِّ الْمُبِينِ، گفت: خدایا در این ماه بهره ام را از برکتهایش کامل گردان، و راهم را به سوی نیکیهایش هموار نما، و از پذیرفتن خوبیهایش محرومم مساز، ای هدایت کننده به سوی حق آشکار.

وی با استناد به حدیثی از پیامبراکرم(ص)، ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) درباره امیرمومنان علی(ع) فرمودند: فضائل علی(ع) غیرقابل شمارش است و قرآن کریم آن حضرت را ولی مومنان معرفی می کند. نوردهم ماه مبارک رمضان سالروز ضربت خوردن امیرمومنان علی(ع) است از این جهت دعای این روز را با توجه و توسل به مولا امام علی(ع) می‌خوانیم.

آیت الله تحریری با اشاره به فرازی از این دعا، ابراز کرد: در این دعا می خوانیم بارالها؛ بهره مرا از برکات این ماه بسیار کن، خداوند متعال برکات و رحمتش را بر بندگان مخصوصا در این ماه نازل می فرماید، یکی از جنبه های برکت قرار دادن اولیای الهی و مصادف شدن ضربت خوردن امام علی (ع) با شبهای قدر و شهادت آن حضرت با یکی از لیالی قدر است تا مومنان توجه ویژه به این شب داشته باشند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ماه رمضان را بهترین فرصت برای تقرب الی الله دانست و گفت: در ماه مبارک رمضان ابزارهای گوناگونی برای تقرب وجود دارد و آدمی باید نسبت به این ابزارها معرفت پیدا کند.

تولیت مدرسه علمیه مروی به فراز دیگر دعای امروز اشاره کرد و عنوان داشت: در فراز دیگر این دعا از خداوند درخواست می کنیم بارالها؛ راه مرا به کسب خیرات این ماه آسان بگردان، آسان شدن راه انسان به کسب خیرات و خوبی ها این است که آدمی در حال و هوای این ماه قرار بگیرد و بداند که خدای متعال چه لطف بیکران و خاصی به او عنایت کرده است.

وی افزود: همینکه خداوند به ما توفیق داده از امت نبی اکرم(ص) و محبین امام علی(ع) باشیم و حضرت را به عنوان ولی و امام بشناسیم و الگوی خود قرار دهیم، اگر انسان این حالت را پیدا کند قطعا می فهمد که امام علی(ع) حقیقتی است که ما را به خیر مطلق که خدای متعال است.

آیت الله تحریری ادامه داد: خداوند متعال انسان را از جنبه های خیریت آفریده و راه رسیدن به خیرات مطلق را نیز خلق کرده برای همین همه دستورات و فرامین آیات و روایات چیزی جز خیر نیست بنابراین اگر انسان به این نکات توجه کند و با قلب بپذیرد و در عمل هم به آن ملتزم شود حتما به فراز سوم این دعا خواهد رسید.

تولیت مدرسه علمیه مروی با تاکید بر اینکه شرط اساسی قبولی اعمال نیک انسان ولایت امیرمومنان علی(ع) است، عنوان کرد: انسان اگر در روزهای گرم تابستان روزه بگیرد و بدنش از فرط عبادت خم شود ولی ولایت حضرت را نداشته باشد ذره ای از عبادات او پذیرفته نمیشود، خداوند متعال میفرماید فقط اعمال متقین پذیرفته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیرمومنان، امام المتقین است انسان اگر با ایشان ارتباط نداشته باشد قطعا اعمال خبرش هیچ تاثیری در وجود او نخواهد داشت، انسان همواره باید هدایت را به آن حق روشن از خداوندمتعال طلب کند حق آشکار ولایت امام علی(ع) و اهل بیت(ع) است که در این شبها باید بخواهیم خداوند ارتباط ولایی ما را با اهل بیت(ع) قطع نکند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱
حضرت ایت الله تحریری عالی بود
1
0
صمدی
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۵
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم:

مَن أحیى لَیلَةَ القَدرِ حُوِّلَ عَنهُ العَذابُ إلَى السَّنَةِ القابِلَة.

هر کس شب قدر را احیا بدارد، تا سال آینده عذاب از او برداشته مى شود.

اقبال الأعمال، ج ۱، ص ۳۴۵
0
0