۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۶۵۲۷۷۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مطرح کرد؛

شب قدر فرصتی ناب برای تمنای حیات طیبه

شب قدر فرصتی ناب برای تمنای حیات طیبه
تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تاکید بر اینکه شب قدر زمان تمنای حیات طیبه از پروردگار است، گفت: حیات طیبه پاداش انجام عمل صالح در عالم دنیا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت ‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه، سحرگاه امروز در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان که بدون حضور جمعیت در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: شب قدر بهترین زمان برای طلب مغفرت و دعای فرج است.

وی با بیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان باید بهترین درخواست‌ها را از فضل و کرم الهی داشته باشد، ادامه داد: یکی از مهمترین درخواست‌ها نائل شدن به حیات طیبه است.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان نخستین مرتبه حیات را پذیرش عیوب و داشتن روحیه انتقادپذیری دانست و ابراز کرد: انسانی که زیاد استغفار می‌کند انتقادپذیر بوده و خواستار جدا شدن از عیوب خود است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تأکید بر اینکه انسان باید سقف همه خوبی‌ها را از خداوند درخواست کند و این حالت یکی از مراتب حیات به شمار می‌رود، اظهار داشت: انسان باید همت خود را بالا ببرد تا بتواند در کنار دین قدر و منزلت خود را افزایش دهد.

وی هدف از خلقت انسان را رسیدن به حیات طیبه دانست و گفت: مهم‌ترین کارکرد دین رساندن آدمی به اوج خوشبختی یعنی حیات طیبه است، انسان باید همت خود را در رسیدن به این هدف افزایش دهد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به اینکه مؤمن در زندگی بالاترین مراتب انسانی را انتخاب و از خداوند درخواست می‌کند، عنوان کرد: انسان باید مراتب عالیه و سعادت ابدی را درنهایت امید به جود و کرم الهی از خداوند متعال درخواست کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه ادامه داد: اگر انسان بالاترین نقاط سعادت را از خداوند درخواست نکند این شخص از خداوند متعال ناامید بوده و باید به خاطر همین ناامیدی از خداوند طلب آمرزش کند.

وی با بیان اینکه انسان پست‌ همت و عرضه طلب بهترین‌ها را از محضر پروردگار ندارد، ابراز کرد: انسان جوانمرد بلندهمت است، انسان اگر به حیات دیگری در عالم دنیا زنده شود می تواند شاهد حقایق عالم هستی از پس پرده غیب باشد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر اینکه انسان با انجام عمل صالح می‌تواند به حیات طیبه دست یابد، اظهار داشت: خداوند به صالحان حیات دیگری غیر از حیات ظاهری دنیا عطا می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه با تأکید بر اینکه شب قدر زمان تمنای رسیدن به حیات طیبه است، خاطرنشان کرد: انسان با رسیدن به حیات طیبه به اوج فهم و قدرت قوا دست می‌یابد برای همین لذت‌های سطحی دنیا برای او آزاردهنده می‌شود و تنها می‌خواهد به لذت‌های حیات طیبه دست یابد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۶
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
0
0