۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۶۵۲۹۰۷
آیت الله جاودان:

دستاوردهای شب قدر را با معصیت الهی نابود نکنیم

دستاوردهای شب قدر را با معصیت الهی نابود نکنیم
استاد حوزه علمیه تأکید کرد: انسان باید تلاش کند هر آنچه را که در شب قدر به دست آورده حفظ کند و با گناه و معصیت سرمایه‌های به دست آورده را از بین نبرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه، سحرگاه امروز به مناسبت بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای لیالی قدر مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: شب قدر دقیقاً مشخص نیست کدام‌یک از شب‌های 19، 21 و 23 ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: اما گفته‌شده شب 19 ماه مبارک رمضان سرنوشت و مقدرات نوشته می‌شود، شب 21 ماه مبارک رمضان مقدرات نوشته‌شده تکمیل و در شب 23 به امضا و تأیید امام زمان(عج) می‌رسد؛ اگر کل جمعیت جهان 8 میلیارد انسان فرض شود سرنوشت یک‌ساله تمام آن 8 میلیارد به یک انسان عرضه می‌شود حال با این توصیف این سؤال مطرح می شود که یک انسان چقدر می‌تواند بزرگ باشد؟

آیت‌الله جاودان در ادامه بابیان اینکه انسان اگر دارای همت بلند و الهی باشد می‌تواند بزرگ و عظیم الشأن شود، ابراز کرد: خداوند به انسان اجازه داده از هر آنچه در آسمان و زمین است برتر باشد.

استاد حوزه علمیه یکی از خواسته‌های مهم در شب قدر را درخواست عافیت از محضر پروردگار بیان کرد و اظهار داشت: خداوند متعال کریم مطلق است و از رفع حاجت انسان‌ها هراسی ندارد؛ نقل‌شده اگر همه خواسته‌های انسان‌ها یکجا جمع شود و تمام آن خواسته‌ها به تک‌تک انسان‌ها عطا شود چیزی از خزائن الهی کم نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شب قدر، شب تجلی کامل امامت است، ادامه داد: اینکه امام زمان(عج) در شب قدر سرنوشت انسان را امضا می‌کند نشان می‌دهد که شب قدر، شب امامت است.

آیت‌الله جاودان بابیان اینکه بخشش گناهان و نجات از آتش دوزخ می تواند کوچک‌ترین خواسته‌ انسان در شب قدر باشد، گفت: انسان اگر در عالم دنیا مرتکب گناه نشود در قیامت وحشت‌زده نمی‌شود برای همین در قیامت متقین در مقام امین جای می‌گیرند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه انسان باید مراقب چشم و نگاهش باشد تا آلوده به گناه نشود، عنوان کرد: انسان با این مراقبه می‌تواند عجایب غیبیه عالم هستی را مشاهده کند و در قیامت گریان نباشد.

وی افزود: انسان باید تلاش کند هر آنچه را که در شب قدر به دست آورده حفظ کند و با گناه و معصیت سرمایه‌های به دست آورده را نابود نکند؛ چنانچه انسان عمر خود را صرف طاعت الهی کند در آخرت از بهشتیان خواهد بود./813/پ202/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات