۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۶۵۲۹۹۹
امام جمعه موقت کاشان:

قرآن و اهل بیت شفاعت کننده انسان در قیامت هستند

قرآن و اهل بیت شفاعت کننده انسان در قیامت هستند
حجت الاسلام اسلامی تبار قرآن و اهل بیت (ع) را شفاعت کننده انسان در قیامت دانست و گفت: هرکس از این دو منبع ارزشمند یعنی قرآن و اهل بیت (ع) دور شود خود را نابود کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار یکشنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: تشیع تنها مذهبی است که همه انبیای الهی را به نبوت قبول دارد و قبول داشتن انبیای الهی به نبوت در تشیع براساس سلسله مراتب است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن، هدایت قرآنی را به شرط کسب تقوا قرار داده است و در نخستین آیات می‌فرماید قرآن، کتاب هدایت است، افزود: هدایت در وجود متقین و کسانی است که اهل تقوا باشند و تقوا نیز در آیات متعدد قرآن ویژگی‌های متقین را بیان کرده است.

حجت الاسام اسلامی تبار ادامه داد: در روایت است که خواندن دو آیه آخر سوره بقره بعد از نماز مغرب و عشاء، ثواب عبادت شب تا صبح را دارد و در برخی از روایات دیگر ثواب نماز شب برایش در نظر گرفته شده است.

وی قرآن و اهل بیت (ع) را شفاعت کننده انسان در قیامت دانست و افزود: هرکس از این دو منبع ارزشمند یعنی قرآن و اهل بیت (ع) دور شود، خود را نابود کرده است.

امام جمعه موقت کاشان با بیان این که اهل بیت (ع) عین قرآن هستند، گفت: خداوند می‌فرماید ما قرآن را نازل کردیم و خودمان قرآن را حفظ می‌کنیم.

حجت الاسلام اسلامی تبار همچنین با اشاره به این که پیامبر اسلام (ع) می‌فرماید من از بین شما می‌روم و دو چیز گرانبها را به جای می‌گذارم که یکی کتاب خدا و دیگری اهل بیت (ع) است، افزود: هر کس در دنیا با قرآن و اهل بیت (ع) باشد خود را به دو وسیله ماندگار و ابدی متصل کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه صراط مستقیمی که ما از خداوند درخواست می‌کنیم، صراط معرفت و محبت است، گفت: به هر میزان که به ولایت امیرالمومنین (ع) معرفت داشته باشیم، به همان میزان در صراط مستقیم حرکت کرده ایم.

به گفته وی صراط معرفت و صراط مستقیم هم در دنیا و هم در آخرت است و برای رسیدن به صراط مستقیم در آخرت ابتدا باید از صراط مستقیم در دنیا عبور کرد.

امام جمعه موقت کاشان گفت: درجات مؤمنین وابسته به درجات معرفت است و به هر اندازه‌ای که نسبت به امام خود معرفت داشته باشیم به همان اندازه درجات معرفت افراد افزایش خواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: شیعیان شعاع وجودی امیرالمؤمنین (ع) هستند و امیرالمؤمنین (ع) نیز خورشیدی است که شعاع آن مؤمنین هستند و هر کس به امیرالمؤمنین (ع) متصل شود از سرچشمه او نهایت استفاده را برده است.

وی اهل‎بیت (ع) و انبیا را نور هدایت دانست و ابراز داشت: هرکس خود را به انبیا متصل کند همه کار‌های او عبادت می‎شود و هیچ‎ کاری او را از خدا دور نمی‎کند.

امام جمعه موقت کاشان گفت: همه نعمت‌های دنیا بدون نعمت امیرالمؤمنین (ع) به صراط مستقیم متصل نخواهد شد، اما چنانچه نعمت ولایت به دیگر نعمت‌های خدا اضافه شود، نعمت صراط مستقیم و نعمت محبت خواهد بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار یادآور شد: اگر نورامیرالمؤمنین (ع) نتابد دنیا در ظلمات خواهد بود، بنابراین تنها راه رسیدن به روشنایی متصل شدن به ولایت امیرمومنان (ع) است./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
قرآن کریم و اهل بیت ع همیشه با هم هستند تا روز قیامت در کنار حوض کوثر به حضرت رسول اکرم وارد می‌شوند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
پیامبر اكرم (ص) فرمود: «یا عَلىّ أَنْتَ اخى وَ وَزیرى وَصاحِبُ لِوائى فِى الدُنیا وَالاخرة، وَأَنت صاحِب حوضى، مَن أَحبَّك أَحبنَّى وَمَن أَبْغَضك أَبْغَضنى» یا على تو برادر، وزیر و پرچمدار من در دنیا و آخرت هستى، تو صاحب حوض من هستى، آن كس كه تو را دوست دارد مرا دوست داشته و هر كس با تو دشمنى ورزد با من دشمنى ورزیده است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
عکس جدیدی از ایشون ندارید همه اخبار با یک عکس منتشر می شود
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
عبدلله بن عمر گوید: پیامبر اكرم (ص) براى ما این چنین حدیث فرمود: وقتى در روز قیامت خداوند اولین و آخرین را گرد آورد ندا دهنده اى كه دور و نزدیك صدایش را مى شنوند گوید: على بن ابى طالب (ع) كجاست، على مرتضى كجاست. در این حال على (ع) را مى آورند و حساب آسانى از او به عمل مى آورند و دو حله سبز به او مى پوشانند و از درخت طوبا عصایى به او مى دهند و به او گفته مى شود بر سر حوض بایست و هر كه را خواهى سیراب و هر كه را خواهى ممنوع كن.
0
0