۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۶۵۳۰۱۵

«جهان بدنی و آخرالزمان کرونایی» روانه بازار نشر شد

«جهان بدنی و آخرالزمان کرونایی» روانه بازار نشر شد
«جهان بدنی و آخرالزمان کرونایی» تألیف عبدالرضا ناصرمقدسی به همت نشر لوگوس منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، عبدالرضا ناصر مقدسی متخصص بیماری‌های مغز و اعصاب و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران است. او در آخرین کتابش با عنوان «جهان بدنی و آخرالزمان کرونایی» می‌گوید: «کرونا با آخرالزمانش آمده است؛ آخرالزمانی که به معنای نابودی و تباهی نیست، بلکه از میان ویرانه‌های کرونا انسان، با منش و خردی جدید بار دیگر متولد خواهد شد. کرونا انسان را با بدن خود روبه‌رو کرده است؛ بدنی که می‌تواند در این آشوب آخرالزمانی بیمار گردد و حتی از بین برود. آنها که می‌مانند باید دید خود را نسبت به بدنشان عوض کرده، رابطۀ خود با بدنشان را دوباره تعریف کنند. این بازتعریف صرفاً در سایۀ خرد و حکمتی نو امکان پذیر است؛ حکمتی که رابطۀ بدن با جهان را توضیح دهد.»

همچنین، او در این کتاب مختصر و مفید، که در راستای طرح کرونانگاری لوگوس منتشر می‌شود، به بررسی مباحثی چون ابعاد فلسفی کرونا، اثر کرونا بر بدن و بنیادهای وجودی انسان و کرونا و خیزش اسطوره‌ها می‌پردازد و نشان می‌دهد چگونه می‌توان از اسطوره‌های پزشکی و درمان در فرهنگ ایرانی برای مواجهه با کرونا بهره گرفت.

عبدالرضا ناصر مقدسی متولد مهرماه ۱۳۵۷ در بندرانزلی است. وی دوره پزشکی عمومی خود را در شیراز گذراند و در سال ۱۳۸۹ موفق به اخذ درجۀ تخصصی در رشتۀ بیماری‌های مغز و اعصاب از دانشگاه علوم پزشکی تهران شد. او از سال ۱۳۹۱ به طور اختصاصی به ویزیت و درمان بیماران مبتلا به ام اس مشغول است و علاوه بر انتشار مقاله‌های متعدد تخصصی، دغدغه‌های جدی در باب ارتقای بینش عمومی و فرهنگ جامعه در ارتباط با این بیماری و پدیده‌ای که خود آن را بیماری «ام اس فوبیا» می‌نامد دارد.

ناصر مقدسی از مدت‌ها قبل، در پی برقراری ارتباط بین علم و هنر و ایجاد یک بینش میان رشته‌ای بین علوم انسانی و علوم اجتماعی بوده است. بر این اساس، اسطوره نقش عمده‌ای در تفکرات میان رشته‌ای او بازی می‌کند. او در اولین تلاش جدی خود دست به تحقیقی مبسوط در باب «اسطوره‌درمانی» زد و تلاش کرد همراه با یک مطالعۀ میدانی، اسلوب مناسبی را برای این علم جدید، ولی در عین حال باستانی، تدوین کند.

حاصل تلاش وی کتاب خوانش بیماری در بستر اسطوره بود که توسط انتشارات فرهامه به چاپ رسید. این کار در کتاب آخرین دست نوشتۀ مانی پیگیری شده است. پرسش مهم بعدی او چگونگی تغییر اسطوره در جهان پیچیدۀ جدید بود. او در کتاب بعدی خود، یعنی رستاخیز اسطوره، به‌طور عمده به دین سوال پرداخت و برای اینکه چارچوب بهتری برای آن ایجاد کند، طرح علمی جدید با نام «نورومیتولوژی» را پی افکند که در همین کتاب به مثابه علمی جدید معرفی شده است. وی امیدوار است در ادامۀ پژوهش‌هایش به‌طور مبسوط در کتابی مجزا، به معرفی این علم بپردازد.

علاوه بر این تلاش‌ها، از وی مقالات متعددی در باب ارتباط شعر و علوم اعصاب به چاپ رسیده است. در عین حال، وی یکی از پانزده برگزیدۀ نهایی اولین دورۀ مسابقۀ شعر آوانگارد بود.

فروش آنلاین از هم اکنون در وب سایت لوگوس آغاز شده و پخش آن توسط پخش ققنوس از دوشنبه بیست و نهم اردیبهشت آغاز می‌شود./826/د102/ب1

منبع: خبرگزاری مهر

ارسال نظرات