۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۶۵۳۰۲۲

فلسطین از منظر حضرت آیت الله خامنه‌ای + دانلود

فلسطین از منظر حضرت آیت الله خامنه‌ای + دانلود
کتاب «فلسطین از منظر مقام معظم رهبری» که توسط سعید صلح میرزایی گردآوری شده، شامل دیدگاه مقام معظم رهبری در مورد مسئله فلسطین است.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، در گذشته، سرزمین‌هایی بوده و اکنون نیز هستند که از لحاظ تاریخی، جغرافیایی، نظامی و سیاسی اهمیت داشته و دارند، اما به گواهی تاریخ، فلسطین را ارزش دیگری است. مطالعه و شناسایی فلسطین، شناسایی ارزش‌های متعالی انسانی است که در این سرزمین عینیت یافته است. فلسطین، به خاطر این ارزشمند است که انسان‌های خداگونه در آن می‌زیسته‌اند و یا از آن گذشته‌اند. فلسطین سرزمین انبیا و نقطهٔ اتصال تمدن‌ها است.

باید دانسته شود که فلسطین، جزئی از سرزمین و جامعه بشری است و به حکم وظیفه انسانی آگاهی از مظالمی که بر مردم آواره آن روا داشته‌اند و همدردی با این ستمدیدگان تاریخ و مبارزین آزادی خواه لازم و ضروری است. بنابراین، برای هر انسان با هر مذهب و ایدئولوژی که دارد لازم است که با مسئلهٔ فلسطین آشنا بوده و نسبت به آن احساس مسؤولیت نماید.

کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت الله سید علی خامنه ای، مروری است بر دیدگاه‌های ایشان در مورد مسئله فلسطین که در سخنرانی‌ها و کتب مختلف به صورت پراکنده منتشر شده اما تاکنون به آنها به صورت جامع و کامل در یک کتاب پرداخته نشده است. خوانندگان این کتاب با خوانش آن می‌توانند به خوبی با مسأله فلسطین و دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب آشنا شوند. در این کتاب که به مقدمه دکتر ولایتی به چاپ رسیده، به اهمیت فلسطین و نقش و جایگاه آن در امت اسلامی پرداخته و به شبهات مهم مطرح شده درباره مسئله فلسطین پاسخ داده شده است.

از دیگر ویژگی‌های این کتاب ترسیم آینده فلسطین است و در آن راه حل مسئله فلسطین از منظر مقام معظم رهبری بیان شده است.

ساختار کتاب:

کتاب فلسطین از منظر حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله العالی) دارای هشت بخش است: 

بخش اول: کلیات که هشت فصل دارد: اهمیت مسأله فلسطین، جمهوری اسلامی و مسأله فلسطین، صهیونیسم و اسرائیل، غرب و آمریکا و صهیونیسم و اسرائیل و دولت‌های عرب و مسلمان.

بخش دوم: شکست‌ها و پیروزی‌ها که دو فصل دارد: تاریخچه اشغال و عبرت‌ها و همچنین پیروزی‌ها و درس‌ها.

بخش سوم: مسئولیت‌ها که هشت فصل زیر در آن دیده می شود:

مسؤلیت مردم فلسطین، مسؤلیت امت اسلامی، مسؤلیت جمهوری اسلامی و ملت ایران، روز قدس، مسؤلیت دولت‌های اسلامی، مسؤلیت رسانه‌ها، مسؤلیت نخبگان و مسؤلیت دیگر افراد و اقشار.

بخش چهارم: جنایات که در آن جنایاتی که رژیم اشغال‌گر قدس انجام داده، بیان شده است.

بخش پنجم: راه حل‌ها که دو فصل راه حل غلط و راه حل صحیح در آن آمده است.

بخش ششم: قهرمانان که در آن از مقام سه شهید فلسطین؛ شیخ احمد یاسین، دکتر فتحی شقاقی و رنتیسی تجلیل شده است.

بخش هفتم: روشنگری که دو فصل دارد و در فصل اول آن به شبهات مربوط به فلسطین و در فصل دوم آن به نکات مربوط به آن پرداخته شده است.

بخش هشتم: آینده روشن که در آن به وعده فروپاشی رژیم صهیونیستی و پیروزی بزرگ ملت فلسطین اشاره شده است.

برشی از کتاب

در بخش اول و در زیر فصل جمهوری اسلامی و مسأله فلسطین صحبت‌های مقام معظم رهبری بسیار جالب توجه است  وایشان در باره مسأله فلسطین می‌فرمایند:

مسأله فلسطین در جمهوری اسلامی، مسأله عقیده است نه یک استراتژی سیاسی؛ ما در جمهوری اسلامی مسأله فلسطین پر ایمان یک مسأله تاکتیکی نیست، یک استرانزی سیاسی هم نیست، مساله عقیده است، مسأله دل است، مسأله ایمان است. لذاست که بین ما و بین مردممان در این زمینه هیچ گونه فاصله‌ای وجود ندارد؛ همان قدر که ما برای مسأله فلسطين اهتمام قائلیم، مردم ما هم - آنهائی که می‌دانند مسأله فلسطین چیست که اکثریت عظیم ملت ما، بلکه قاطبه ملت ما هستند - همان انگیزه را دارند. و شما مشاهده می‌کنید در روز قدس و در جمعه آخر ماه رمضان هر سال، که امام آن را به عنوان روز قدس معین کردند، مردم می آیند در شهرهای بزرگ در شهرهای کوچک، حتی در روستاها، مثل راهپیمائی ۲۲ بهمن - ۲۲ بهمن یادآور و سالگرد پیروزی انقلاب ماست که یک مسأله مربوط به خود ملت و داخل کشور است - همان احساسات را به خرج می‌دهند؛ همان حضوری را نشان می‌دهند که در روز ۲۲ بهمن نشان می‌دهند. در روز قدس هم مردم در همه شهرهای کشور، در همه شهرهای بزرگ و کوچک و روستاها می‌ایند.

کتاب«فلسطین از منظر آیت الله خامنه‌ای» در قطع رقعی و در 416 صفحه توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده است. علاقه مندان می توانند متن کتاب را از فایل زیر در یافت کنند./826/ن602/ف

کتاب فلسطین از منظر آیت الله خامنه‌ای

م/فلسطین از منظر حضرت آیت الله خامنه‌ای

 

ارسال نظرات