۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹
کد خبر: ۶۵۳۱۱۷
حجت الاسلام والمسلمین زمانی:

حمایت از فلسطین تکلیف شرعی است نه حرکت سیاسی صرف

حمایت از فلسطین تکلیف شرعی است نه حرکت سیاسی صرف
مسؤول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه‌های علمیه با بیان این که کمک به فلسطین تکلیف شرعی است نه حرکت سیاسی صرف، گفت: دفاع از مظلومان مانند نماز واجب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین زمانی در نشست عملکرد حوزه علمیه در مقابله با صهیونیسم که در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی به همت مؤسسه راهبردی بعثت برگزار شد، با بیان این که قرآن کریم منبعی برای استخراج تمام معارف است، گفت: ده ها آیه بیانگر کمک به فلسطین به عنوان تکلیف شرعی است.

مسؤول دفتر اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه ادامه داد: در زمینه کمک به فلسطین کارهای علمی فراوانی صورت گرفته اما نیازمند تکمیل است که فضلا و مراکز علمی باید این کار را انجام دهند زیرا برخی گمان می کنند صرفا به عنوان نظام سیاسی از فلسطین حمایت می کنیم در حالی که میان وجوب نماز در قرآن و وجوب دفاع از مرم فلسطین تفاوتی نیست اما نمی دانیم به چه دلیل نماز بحث دینی اما فلسطین سیاسی نامیده می شود.

وی در ادامه به خاطره ای از شرکت در کمیته مشترک علمای ایران و فلسطین در اردوگاهی فلسطینی اشاره کرد و گفت: برخی رهبران فلسطینی بیان می کردند در نخستین روزهای غصب فلسطین تنها راه نجات را ملی گرایی عربی می دانستند اما پس از مدتی متوجه شدند که باید از راه دین وارد شوند اما الازهر مصر و علمای عربستان حاضر نشدند کشته شدگان در راه فلسطین را شهید بنامند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ادامه داد: گروه های فلسطینی نزد علمای نجف می روند که فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر شهید دانستن، کشته شدگان در راه فلسطین و قتال در این راه به عنوان جهاد شرعی جان تازه ای به آنها می دهد و امام خمینی(ره) نخستین عالمی است که چنین فتوایی را صادر می کنند.

وی با بیان این که شهید مطهری تغییر رویکرد در نگاه مذهبی شیعه ایجاد کرد، افزود: شهید مطهری در مسأله عزاداری امام حسین(ع) بیان می کند«شمر و یزید آن زمان مرده اند باید شمر و یزید زمان خود را بشناسید و با آن مبارزه کنید» که این سخن در طلاب اثر فراونی داشته است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: دشمن بسیار تلاش کرد که میان فلسطین و انقلاب اسلامی ارتباط ایجاد نشود اما فلسطینی ها به این نتیجه رسیده اند که ایران تنها منجی فلسطین است.

وی ادامه داد: مصر برای این که خود را حامی فلسطین نشان دهد، در یکی از جنگ ها تعدادی از مجروحان فلسطینی را به قاهره آورد که پس از انتشار این خبر، سفرای کشورهای اسلامی در قاهره تلاش کردند به عیادت این مجروحان روند و از آنها استفاده رسانه ای داشته باشند بنابراین همه سفرا به اتاق یک جوان مجروح رفتند و هنگامی خود را معرفی می کردند آن جوان پاسخی نمی داد به گونه ای که همه گمان کردند به شهادت رسیده است اما زمانی که بنده خود را نماینده ایران معرفی کردم من را به آغوش کشید و گفت تمام آنها دروغ می گویند و فقط یک کشور پای فلسطین ایستاده و آن هم ایران است./1324/پ202/ق

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و رژیم ظالم صهیونیستی ازبین خواهد رفت.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳
اگر مسلمان‌ها یکدیگر را رها کرده و با رژیم صهیونیستی آشتی کنند، به نتیجه نمی رسیم چون پیروزی مقاومت مشروط به همیاری همه مسلمان و ادامه دادن راه جهاد است
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
گرامیداشت روز قدس بخشی از جنگ روانی علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی و تأکید بر عدم مشروعیت آن است و با یادآوردی بحران موجودیت این رژیم باعث نگرانی هر ساله آن می‌شود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
گرامیداشت روز قدس در تمام جهان باعث شد مسأله فلسطین به مسأله‌ای جهانی تبدیل شودو مرزهای جغرافیایی فلسطین را پشت سر بگذارد. این باعث شد رژیم اسرائیل نقاط قدرتی را که دائما در نزاع بر آن تکیه داشته و بر پایه سیاست تجزیه، فتنه‌انگیزی و تشدید فرقه‌ای گرایی بود، از دست بدهد. در پی این موضوع بسیاری از سازمان‌های بشردوستانه غربی با مسأله فلسطنی اعلام همبستگی کردند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۹
۷۱ سال است که اسرائیل غاصب خانه و کاشانه و سرزمین ملتی مظلوم و بی‌دفاع را اشغال کرده و با گذشت این سال‌ها آزادسازی قدس شریف و فلسطین عزیز به آرمان‌ها و اهداف ملت‌های مسلمانان تبدیل است.

به فرموده امام خمینی(ره) فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و به همین دلیل هم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام روز جهانی قدس نامیدند و مسلمانان و آزادی‌خواهان در سراسر جهان در این روز آزادی قدس را فریاد می‌زنند

اگر ملت‌های جهان چند ماه است با کووید ۱۹ دست و پنجه نرم می‌کنند ملت بی‌دفاع فلسطین ۷۱ سال است که با دستانی خالی مقابل اسرائیل غاصب ایستاده‌اند تا به یاری خداوند با از بین رفتن این رژیم، روزی به سرزمینشان برگردند
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
جشن آزادی قدس ای کاش که برپا شود

جشن ما با دیدن صاحب زمان زیبا شود

ظلم فردا رخت خواهد بست از دنیای ما

دولت عدل الهی جای آن برپا شود

یا الهی دور کن غم از دل این مومنان

روز فتح قدس باشد یارمان مولا شود

پرچم عباس را بر شانه خود می‌بریم

مسجد بیت المقدس باز سهم ما شود

صبح و شبها بر لب ما این دعا هست ای خدا

دستگیر ما غریبان حضرت زهرا شود
0
0