۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۶۵۳۱۱۸
امام جمعه موقت کاشان:

اعمال انسان در دنیا همدم آخرت او خواهد بود

اعمال انسان در دنیا همدم آخرت او خواهد بود
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اهمیت مدیریت اعمال گفت: عمل انسان در دنیا همراه انسان است اما از هنگام مرگ و آغاز عالم برزخ اعمال انسان برایش مجسم می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: اعمال و رفتار انسان یکی از موضوعاتی که در فرهنگ اسلام و قرآن و روایات و اهل بیت(ع) به آن حساسیت نشان داده است.

وی معنای عمل و رفتار انسان را بسیار گسترده دانست و افزود: اسلام نسبت به عمل و رفتار انسان هشدار داده است و منظور از عمل تنها انجام امور فیزیکی انسان نیست بلکه، نگاه، شنیدن و اشاره با چشم و دست و خنده جزو اعمال و رفتار انسان است.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه در روایات مختلف به اهمیت اعمال و رفتار انسان اشاره شده است، اظهار داشت: یکی از ابعاد اعمال انسان مجسم شدن عمل انسان در روز قیامت است.

وی ادامه داد: عمل انسان در دنیا همراه انسان است، اما قادر به مشاهده آن نیست در صورتیکه از هنگام مرگ و آغاز عالم برزخ اعمال انسان برایش مجسم می‌شود.

حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه عمل انسان تنها دوستی است که با او دفن می‌شود، گفت: تنها عمل انسان بعد از مرگ رفیق و همدم او است، اگر اعمال او صالح باشد رفیق او نیز کریم و آقا است و از بودن در کنار خود لذت می‌برد و آرامش دارد، اما اگر اعمال انسان زشت باشد از اینکه اعمال زشت همراه و همدم او است عذاب و زجر می‌کشد و با اعمال زشت خود محشور می‌شود.

امام جمعه موقت کاشان گفت: انسان چهره ظاهری اعمال خود را در دنیا می تواند با اعمال صالح تبدیل دوست صالح و کریم کند و از اینکه چنین رفیقی همراه او در آخرت است شاد و خوشحال باشد.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: در زمان قطع ارتباط ناگهانی انسان با دنیا و ورود به دنیای ناشناخته‌ای که توان هیچگونه ارتباطی با این دنیا را ندارد تنها اعمال صالح او است که در آن لحظه به او آرامش می‌دهد.

وی افزود: اگر اعمال صالح انسان بیشتر از اعمال غیر صالح او باشد در آخرت اعمال صالح در نبرد با اعمال زشت به پیروزی می‌رسد و اعمال صالح همدم او خواهد بود، اما اگر اعمال زشت  بیشتر از اعمال صالح او باشد، اعمال زشت همدم انسان خواهد شد.

امام جمعه موقت کاشان از کنایه، شوخی‌های بیجا و زننده، تهمت، غیبت، ظلم به دیگران و فاش کردن راز بندگان خدا را از جمله گناهان زشت انسان دانست که دارای عذاب و مجازات است./۱۳۰۷/پ310/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
دوستان سلام
با توجه به برگزاری نمازهای جمعه و جماعات و شب های قدر در مناطق سفید ( در حدود ۳۰۰ شهر )
نسبت به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس اظهار نظر فرمایید؟
آیا تعطیلی راهپیمایی حتی در مناطق سفید پس از چهل سال به صلاح و سداد است ؟
آیا تعطیلی راهپیمایی روز قدس، تعطیلی محرم و صفر و عزاداری ها و تعطیلی اربعین و پیاده روی اربعین را به دنبال ندارد ؟
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
خداحافظی با ماه پاک خدا

با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات،
.....
انگار همین دیروز بود که گوش و چشممان را به رادیو تلویزیون دوخته بودیم تا روًیت هلال ماه پاک خدا "رمضان کریم" را اعلام و همه با هم به با ذکر و دعای ""اللهم بلغنا رمضان"" به "میهمانی خدا" وارد شویم.

الآن با گذشت بیست و پنج روز از این ماه پر برکت، باید کم کم به استقبال روًیت هلال ماه شوال و بر پایی بزرگترین عید مسلمانان یعنی" عید سعید فطر" برویم و از طرف دیگر نم نمک با ماه عزیز خدا حافظی کنیم و معلوم نیست که توفیق داشته باشیم رمضانی دیگر را درک کنیم !!!
هرچه فکر کردم چگونه با این ماه خداحافظی کنم عقلم به جایی نرسید و قلمم روی کاغذ نلغزید،
تا این که به یاد کلمات گهر بار سید الساجدین و امام العارفین حضرت علی ابن الحسین(ع) در وداع با ماه مبارک رمضان افتادم،
به به! چه حال و هوائی و چه کلمات با معنا و با مسما و زیبائی!

خداحافظ ای ماهی که به نام مقدس الهی نام گذاری شدی،

خداحافظ ای ماه شادمانی و عید سعید اولیای خدا،


خداحافظ ای ماهی که آرزوهای ما را به هدف
نزدیک و اعمال ما را در فروغ خویش روشن ساختی،


خداحافظ ای همدم عزیز که قدر تو را نشناختم و خاطرم از رفتنت پریشان و آزرده است،


خداحافظ ای همسایه ی گرانمایه که در کنار تو قلب های ما به نرمی و مهربانی گرایید و گناهان ما از برکت تو کاهش یافت،


خداحافظ ای یار عزیز که با کمک تو بر شیطان چیره شدیم و از برکت تو راه احسان را شناختیم،


ممنون از اینکه یک ماه با ما همراه بودید
به امید بخشش و جلب رضایت خدا
0
0