۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۶۵۳۲۵۴
شیخ نعیم قاسم:

اسرائیل می‌داند که حزب‌الله آماده پاسخ است

اسرائیل می‌داند که حزب‌الله آماده پاسخ است
معاون دبیرکل حزب الله لبنان بیان داشت که صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند حزب الله مهیا و آماده پاسخ به هرگونه تجاوز است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری العهد، حجت الاسلام «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان با حمایت از توافق با صندوق بین‌المللی پول بر اساس منافع لبنان و اینکه این کشور نباید تحت قیمومیت سیاسی هیچ طرفی در جهان باشد، بر ضرورت حمایت از دولت و فرصت دادن به آن و باز کردن باب روابط با سوریه تاکید و همچنین تصریح کرد که مقاومت آمادگی مقابله با دشمن صهیونیستی در هر جنگ احتمالی را دارد.

شیخ نعیم قاسم در مصاحبه ویژه با شبکه OTV لبنان اظهار داشت که در حال حاضر هیچگونه تصمیم بین‌المللی برای نابودی لبنان وجود ندارد؛ هرچند آمریکا تمایل به یک حضور فعال در کشورمان دارد، اما هیچکس به سقوط لبنان فکر نمی‌کند و پیش بینی‌ می‌کنیم که با صندوق بین‌المللی پول به نتیجه برسیم.

وی افزود که نیاز به نشست‌های بیشتری با صندوق بین‌المللی پول داریم تا دیدگاه‌های آنها را بشنویم. در وهله اول به نظر می‌رسد این صندوق در برابر خواسته‌های لبنان نرمی و ملاطفت نشان می‌دهد، اما هیچ کس نمی‌داند این ملاطفت تا چه زمانی ادامه دارد و همکاری ما با صندوق مذکور بر پایه بحث درباره راه‌حل‌های مناسب برای مشکلات کشور است.

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در خصوص طرح اصلاحات دولت خاطرنشان کرد که باید در دو مسیر موازی در زمینه طرح اصلاحات حرکت کنیم: مسیر مذاکره با صندوق بین‌المللی پول و ارتباط با کشورهای عربی و بین‌المللی و ایجاد راه حل‌هایی در سطح داخلی که مطمئن هستیم به نفع کشور خواهد بود که از طریق انجام برخی پروژه‌ها و نیز ارتباط با سوریه حاصل می‌شود. دولت باید به شکل جدی درباره زمان آغاز روابط سیاسی و اقتصادی با سوریه مذاکره کند؛ چرا که این کشور شریان اقتصادی لبنان است.

شیخ نعیم قاسم در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان اظهار داشت که صحبت درباره رییس جمهور آینده هنوز زود است و در ماه‌های پایانی دوره رئیس جمهور کنونی درباره آن صحبت می‌شود. وی همچنین تاکید کرد که حزب‌الله هیچ گزینه‌ای برای ریاست جمهوری آینده آماده نکرده و حق وتو نیز برای کسی نمی‌گذارد، هرمرحله شرایط خاص خود را دارد.

شیخ نعیم قاسم در رابطه با رییس بانک مرکزی تاکید کرد که حزب‌الله موضع خاصی در زمینه همراهی یا تقابل با شخص «ریاض سلامه» یا بانک ها نداشته و تنها به تصمیم دولت پایبند است. بحث درباره رییس بانک مرکزی در داخل دولت لبنان انجام می‌شود و این دولت است که تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ می‌کند.

وی خاطرنشان کرد که این دولت، دولت فرصت است که در شرایط حساس سیاسی و اقتصادی و بعد از آن حواشی مربوط به شیوع کرونا روی کار آمد وهمگی باید با تمام توان از آن حمایت کنیم.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان اشاره کرد که حزب‌الله به شکل مثبت وارد عمل و همکاری با برخی وزارتخانه‌ها و کمیته‌ها و نیز مردم می‌شود؛ برای نمونه زمانی که بحران کرونا اتفاق افتاد، حزب الله بدون منت اقدام به حمایت از دولت و ملت در مقابله با این ویروس کرد.

شیخ نعیم قاسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ممکن است رژیم صهیونیستی از اوضاع کنونی لبنان در سایه شیوع کرونا سوءاستفاده کند اظهار داشت: « همانطور که وضعیت کرونایی برای لبنان سخت است، برای اسرائیل هم سخت است. آن‌ها بیشتر از ما در این زمینه مشکل دارند. صهیونیست ها هر زمانی که بتوانند با سرنوشت اوضاع داخلی لبنان بازی کنند، دریغ نمی‌کنند و این مسأله تنها محدود به دوره شیوع کرونا نیست».

شیخ نعیم قاسم تاکید کرد:«رژیم صهیونیستی شرایط راحتی برای تحرک در داخل لبنان ندارد و می داند که اگر لبنان مورد هرگونه تجاوزی قرار بگیرد،حزب‌الله مجهز و آماده پاسخ است.صهیونیست‌ها می‌دانند اگر اقدام به هرگونه جنگ و تجاوزی کنند، ما در کمینشان هستیم. آنها همه چیز را به خوبی ارزیابی می‌کنند و می‌دانند طرفی که توانسته خاک کشورش را آزاد کرده و وارد جنگ 2006 (جنگ 33 روزه) شود قادر به مقابله با آنها است».

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان در پاسخ به سوالی درباره پیام‌هایی که دشمن صهیونیستی برای حزب‌الله در سوریه می‌فرستد اظهار داشت:« آنها پیامهای خود رادارند و ماهم پیامهای خودمان را؛ اما اگر عضوی از حزب‌الله در سوریه مورد تجاوز و حمله قرار بگیرد، با قاطعیت پاسخ اسرائیل را خواهیم داد».

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
آن چه مسلم است این که رهایی قدس شریف از چنگال اشغالگران صهیونیست و بازگشت قبله اول مسلمین به آغوش دنیای اسلام در سایه مقاومت و بیداری و بصیرت اسلامی در نبرد با صهیونیست‌ها و حامیان مستکبر و مرتجع آن‌ها امکان پذیر خواهد بود.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
امسال گرچه به شرایط خاص پس از شیوع ویروس کرونا، امکان راهپیمایی مثل سال‌های گذشته در بسیاری از شهرها عملاً میسر نیست، اما با این حال ما وظیفه داریم که از طریق تبیین و تشریح اهمیت مساله برای عامه مردم به خصوص نسل جوان و از جمله فعالیت در عرصه رسانه ای و فضای مجازی، نشان دهیم که همچنان حامی مظلومان فلسطینی هستیم و به اوامر امام و رهبری در یاری آرمان قدس شریف و نبرد تمام عیار با غاصبان قدس به طور کامل پایبند می باشیم.
0
0