۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۲۵۶
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

آزادی قدس شریف فریادی فراتر از یک روز است

آزادی قدس شریف فریادی فراتر از یک روز است
امام‌جمعه بجنورد گفت: اگرچه امسال به دلیل کرونا امکان برگزاری راهپیمایی قدس نیست؛ اما می توان برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین در ابعاد دیگر تلاش کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن روز جهانی قدس، اظهار کرد: امسال روز قدس در شرایطی برگزار می‌شود که همه‌گیری و جهانگیری ویروس کرونا مانع از برگزاری بدون دغدغه و پرشور این روز بزرگ که یادگار امام خمینی (ره) است، می‌شود.

وی افزود: از طرفی دیگر این محدودیت می‌تواند موجب اندیشه و تأمل بیشتر برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه سرزمین فلسطین ریشه در زمین باورها و اعتقادات مسلمانان دارد، گفت: فلسطین طبق آموزه‌های قرآنی بلده مبارکه است که به مدال «بارکنا حوله» نائل آمده است و مهد ادیان آسمانی و پیامبران الهی و ابراهیمی بوده است.

وی اضافه کرد: مسجدالاقصی و شهر بیت‌المقدس، سرزمین آرزوها و رؤیاهای بلند مسلمانان در گذشته و حال و آینده است، در گذشته قبله اول مسلمین بوده و محل معراج پیامبر اعظم (ص) و در طول اعصار و قرون نیز جایگاه بلند تمدن اسلامی با فراز و نشیب‌های آن و در حال حاضر نیز مهم‌ترین غصه و اولین دغدغه مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: آینده قطعی قدس متعلق به اسلام است و سرانجام در روزی سرشار از امید، شاهد برپایی بزرگ‌ترین نماز جمعه هستی به امامت فرمانده کل قوای عالم و به اقتدای حضرت مسیح و مستضعفان جهان خواهد بود.

وی تصریح کرد: اعلام روز جهانی قدس پس از تأسیس سفارت فلسطین در سفارت رژیم جعلی صهیونیسم در تهران، در سال ۵۸ و توسط امام خمینی عزیز، مسئله قدس را از یک مسئله فلسطینی، یک مسئله عربی تبدیل به مسئله اول جهان اسلام و بشریت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ازاین‌رو جمعه آخر ماه مبارک رمضان که در هم‌جواری شب‌های قدر است به‌عنوان یوم القدر مسلمانان، روز رقم خوردن سرنوشت مقابله اسلام و استکبار با محوریت قدس و فلسطین نام گرفت.

وی با بیان اینکه آزادی قدس؛ فریادی فراتر از یک روز است، افزود: اگرچه امسال به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری مراسم راهپیمایی و تظاهرات این روز نیست؛ اما می‌توان به روش‌های دیگر این روز را گرامی داشت و برای برجسته‌سازی مسئله فلسطین و قدس در ابعاد دیگر تلاش کرد./9314/ت210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات