۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۶۵۳۳۴۹
امام جمعه دزفول:

باورپذیری امت اسلام مهمترین دستاورد روز جهانی قدس است

باورپذیری امت اسلام مهمترین دستاورد روز جهانی قدس است
امام جمعه دزفول مهمترین دستاورد روز جهانی قدس را باورپذیری در امت اسلام برشمرد و گفت: امت اسلامی باور دارد که می‌تواند در هر مسأله‌ای وحدت داشته باشد.
حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ سال روز جهانی قدس گرامی داشته می‌شود، خاطرنشان کرد: بزرگداشت روز جهانی قدس به یک فرهنگ تبدیل شده است و امام راحل از همان ابتدا، فلسطین و قدس را به عنوان نخستین مسأله جهان اسلام مطرح کرد.

امام جمعه دزفول با بیان اینکه عدم برگزاری راهپیمایی امسال روز جهانی قدس از اهمیت آن کم نمی‌کند، بیان داشت: علی رغم همه کارشکنی‌ها و اختلاف انگیزی ها، اما امام راحل توانست روز قدس را به یک مطالبه اصلی و اولیه برای امت اسلامی تبدیل کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی دزفول با بیان اینکه سال به سال بر پویایی و بالندگی بزرگداشت روز جهانی قدس افزوده و به یک مطالبه بر حق جهان اسلام شد، گفت: روز جهانی قدس، جبهه میان حق و باطل را جلوه دیگری داد و توانست مسلمانان و هر انسان آزادیخواهی را مجاب به آزادی قدس و موضع گیری در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی بکند.

حجت الاسلام قاضی تصریح کرد: قطعا امسال مسلمانان حساسیت و توجه بیشتری به روز جهانی قدس خواهند داشت و مطالبه عمومی برای آزادسازی قدس و بازگشت فلسطین به اسلام را به اشکال گوناگون مطرح خواهند کرد.

وی مهمترین دستاورد روز جهانی قدس را باورپذیری در امت اسلام برشمرد و افزود: امت اسلامی اکنون باور دارد که می‌تواند در مسأله‌ای وحدت داشته باشد و یکپارچه خواسته خود را بیان کنند؛ متأسفانه دشمنان از تفرقه جهان اسلام نهایت استفاده را بردند، اما امام راحل با طرح روز جهانی قدس اسباب وحدت امت اسلامی را پی ریزی کرد.

امام جمعه دزفول اظهارداشت: به برکت روز جهانی قدس، کنفرانس‌ها و جلسه‌های بسیاری در جهان اسلام برگزار شد و پاسداشت چنین روزی را به رسمیت شناختند تا آنجا که اسلام محمدی از اسلام نبوی تفکیک یافت./۹۴۵۶/ت310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات