۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۶۵۳۵۷۵
عالم لبنانی:

حمایت از قدس و فلسطین، دفاع از کرامت و دین است

حمایت از قدس و فلسطین، دفاع از کرامت و دین است
عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، احیاء روز قدس را از شعائر الهی دانست و گفت: حمایت از قدس و فلسطین، دفاع از کرامت و دین است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عباس زغیب عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان طی سخنانی روز جهانی قدس را گرامی داشت و گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس» درپی تاکید بر مساله فلسطین بود که این موضوع از اذهان مسلمانان پاک نشود.

وی با بیان اینکه مسلمانان هیچ گاه از پشتیبانی و حمایت از مقدسات خود دست بر نمی دارند، افزود: ارتباط قدس و فلسطین یک ارتباط دینی و اعتقادی است، زیرا احیاء روز قدس، از شعائر خداوند متعال محسوب می شود. مسلمانان هیچ گاه اجازه اشغال قدس را به دشمنان امت اسلامی نمی دهند.

عضو مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان تصریح کرد: دفاع ما از قدس و فلسطین، یک دفاع و حمایت مقدس است که در واقع دفاع از دین و کرامت محسوب می شود که امکان عقب نشینی از آن وجود ندارد.

وی هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی را یک اقدام منافقانه توصیف کرد و گفت: کسانی که درپی عادی سازی روابط با اسرائیل هستند، دین خود را به دنیا غیر از خودشان فروخته اند و خواهان پیروی از کلام شیطان بزرگی هستند که نابودی آن حتمی است.

این عالم لبنانی اظهار کرد: امام خمینی (ره) با نامگذاری روز قدس درصدد آن بود که به علمای دین بگوید که نقش یک عالم دین، فقط عبادت در مساجد نیست بلکه یک عامل دین واقعی، نقش رهبری سیاسی در امور مختلفی که امت اسلامی را تهدید می کند، بر عهده دارد.

شایان ذکر است که روز جهانی قدس، آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ شمسی (رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

ارسال نظرات