۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۶۵۳۵۹۱
رییس ستاد زکات شهرستان کاشان خبر داد؛

جمع آوری ۳۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در کاشان در سال ۹۸

جمع آوری ۳۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در کاشان در سال ۹۸
حجت الاسلام سهراب زاده از جمع آوری بیش از ۳۰ میلیارد ریال زکات واجب و مستحبی در شهرستان کاشان در سال گذشته خبرداد و گفت: زکات جمع آوری شده دبرای نیازمندان هزینه شده است.
حجت الاسلام مجید سهراب زاده در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، به اقدامات انجام شده در بخش زکات مستحبی شهرستان کاشان اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته با اجرای طرح شجره طیبه ۶۰ هزار بوته گل محمدی در گلستان‌های گل محمدی شهر برزک و قمصر و ۸۰۰ اصله درخت پسته در شهرستان کاشان به صورت مادام العمر به محرومین اختصاص داده شد.

به گفته وی سال گذشته گلابگیران شهرستان کاشان ۷ هزار لیتر گلاب و عرقیجات را به زکات اختصاص دادند.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان با ابراز تأسف از اینکه در شهرستان کاشان زکات واجب اندک است و کفاف محرومین شهرستان کاشان را نمی‌دهد، گفت: برای رفع این نقیصه براساس فتوای علما زکات مستحب را جایگزین زکات واجب کردیم.

حجت الاسلام سهراب زاده در ادامه از تشکیل شورای زکات در چهار بخش قمصر، نیاسر، برزک و مرکزی و ۴۸ شهر و رو روستای تابعه شهرستان کاشان خبر داد.

وی احیای زکات و ساماندهی زکات را از مهمترین اهداف تشکیل شورای زکات شهرستان دانست و اظهار داشت: شورای زکات شهرستان کاشان با شناسایی نیازمندان واقعی برای تهیه جهیزیه، درمان، مسکن، معیشت، پوشاک، تغذیه گرم و تحصیل نیازمندان هزینه می کند.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان در ادامه به چگونگی پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و با بیان اینکه زکات فطریه باید به اهل آن برسد، گفت: اولویت پرداخت زکات به ترتیب فامیل و نزدیکان نیازمند، همسایگان و در اولویت آخر مراکزی هستند که از شورای زکات شهرستان کاشان مجوز دارند.

حجت الاسلام سهراب زاده یادآور شد: برای هماهنگی و ساماندهی و جلوگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب با دستور دادستانی دریافت زکات فطریه تنها از سوی مراکز دارای مجوز از شورای زکات شهرستان کاشان انجام می‌شود.

وی از شهروندان خواست مراقب باشند زکات فطریه خود تنها به مراکزی پرداخت کنند که دارای مجوز از شورای زکات شهرستان کاشان هستند.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان همچنین از مؤسسات و مراکز جمع آوری زکات فطریه فاقد مجوز خواست برای دریافت مجوز دریافت زکات فطریه به دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان مراجعه کنند./۱۳۰۷/ت310/ق
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات