۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۵۳۶۰۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نماز عید فطر شرکت کنند

مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نماز عید فطر شرکت کنند
امام‌جمعه بجنورد گفت: مردم در جایگاه‌های نماز پرشکوه عید فطر حضور یافته و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، سپاس نعمت‌های حق‌تعالی را به‌جای آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در جمع مسؤولان استانی، اظهار کرد: ماه رمضان امسال را در شرایط ویژه سپری کردیم و در حالی که ویروس ناخوانده بین ما و دیگران جدایی انداخت؛ اما نتوانست بین ما و خداوند فاصله بیندازد.

وی افزود: در چنین شرایطی شب‌های قدر را پاس داشتیم و اکنون در پایان این ماه خدا جشن پیروزی و بندگی را برگزار خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: خرسندیم که با انجام دستور الهی و واجب دینی روزه، احساس سبک‌باری و سبک‌بالی می‌کنیم و در شب «لیلة الجوائز» از خدای رحیم و کریم می‌خواهیم که ما را مشمول جوائز ویژه این ماه قرار دهد.

وی تصریح کرد: فردا نیز در جایگاه‌های نماز پرشکوه عید فطر حضور یافته و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی، بار دیگر پیشانی بندگی بر زمین می‌ساییم و سپاس نعمت‌های بی‌کرانش را بجا می‌آوریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای بیماران کرونایی درخواست عافیت و سلامت و برای مدافعان سلامت طلب توفیق خدمت و برای درگذشتگان از این بیماری و شهیدان سلامت آرزوی مغفرت و علو منزلت از خداوند منان داریم.

وی در ادامه با اشاره به شرایط تحقق عید فطر در وجود ما، افزود: امام راحل فرمودند: عید فطر، مال کسی است که در این ضیافت راه یافته و استفاده کرده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بنا به فرموده امام راحل تمام مفاسدی که در عالم حاصل می‌شود، برای این است که در این ضیافت وارد نشده‌اند یا اگر وارد شده‌اند استفاده نکرده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر ذره‌ای هوای نفس در انسان باشد، به این مهمانی وارد نشده است یا اگر وارد شده است استفاده نکرده است و اگر می‌بینیم در دنیا جنگ و جدال است به این دلیل است که در این ضیافت وارد نشده و ماه رمضان را ادراک نکرده‌اند./9314/پ210/ق

هادی رحیمی
ارسال نظرات