۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۶۵۳۷۸۳
مدیرکل اوقاف لرستان:

صحن بقاع متبرکه لرستان بازگشایی می شود

صحن بقاع متبرکه لرستان بازگشایی می شود
مدیرکل اوقاف لرستان از بازگشایی صحن بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: مردم با حفظ پروتکل های بهداشتی باید در این اماکن حضور یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف لرستان، در جمع خبرنگاران از فعالیت مجدد بقاع متبرکه خبر داد و گفت: فعالیت این اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سرگرفته شده است.

وی با بیان اینکه بقاع متبرکه هر روز ضدعفونی خواهند شد، افزود: زائران باید مدت زمان حضور خود در اماکن مذهبی را محدود کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل اوقاف لرستان ادامه داد: صحن‌ امام‌زادگان روزانه یک ساعت پس از طلوع آفتاب تا یک ساعت پیش از غروب آفتاب به روی زائران باز است.

وی با تأکید بر اینکه توصیه می شود که افراد مسن و سالخورد، کودکان و افراد دارای بیماری خاص تا بهبود شرایط و ریشه کن شدن ویروس کرونا به این اماکن مراجعه نکنند، اذعان داشت: زائران هنگام تشرف به بقاع و امام‌زادگان واجب التعظیم باید موارد بهداشتی را کاملا رعایت کنند.

حجت الاسلام طباطبایی بیان کرد: زائران باید شست‌و شوی مکرر دست‌ها را با آب و صابون داشته باشند، از ماسک و دستکش استفاده کنند، جانماز، مهر، چادر شخصی، قرآن و مفاتیح به همراه داشته و فاصله اجتماعی را در صحن‌ها رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: توصیه عمل به پروتکل‌های بهداشتی با هدف حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع بیماری است که زائران باید در این زمینه همکاری‌ لازم را داشته باشند./9451/ت303/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات