۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۶۵۳۸۵۲
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی مطرح کرد؛

دولت برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارد| لزوم ورود قوه قضائیه به مسأله غیزانیه

دولت برنامه‌ای برای حل مشکلات ندارد| لزوم ورود قوه قضائیه به مسأله غیزانیه
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتراض ساکنان غیزانیه به حق است، گفت: قوه قضاییه برای حل مشکلات غیزانیه ورود کند.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه رهبرانقلاب در سفر به خوزستان با نگاهی راهبردی به بررسی مشکلات استان پرداختند، اظهار داشت: مدل توسعه غربی در استان مورد نقد بود؛ رهبری این اشکال را وارد کردند که در خوزستان، مدلی اجرا می‌شود که در کنار کوه ها، کاخ ساخته می‌شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وجود خانه‌های پر رزق و برق با امکانات فراوان در کنار مناطق محروم منحصر به غیزانیه نیست، گفت: در شهرک طالقانی ماهشهر و شعیبیه شوشتر و کشت و صنعت نیشکر و هفت تپه شاهد هستیم که در کنار مناطق محروم و عقب افتاده، شهرک‌ها و ویلا‌هایی با امکانات آنچنانی ساخته می‌شود حال آنکه مردم بومی در محرومیت مطلق به سر می‌برند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به عدم امکان اشتغال جوانان بومی و عدم تأمین امکانات اولیه زندگی در چنین مناطق محرومی تصریح کرد: مسؤولان از آب، نفت و گاز و زمین حاصلخیز خوزستان استفاده کنند، اما به مردم محروم استان توجه داشته باشند غیزانیه یک نمونه عینی بی توجهی‌ها است.

وی به وجود چندین حلقه چاه نفتی و شرکت‌های بزرگ با امکانات بسیار در غیزانیه اشاره کرد و گفت: مشکل کم آبی، آموزش و پرورش، خانه بهداشت، اشتغال و دپوی فاضلاب اهواز در بخش‌هایی از غیزانیه عیان است، چند بار با مسؤولان وزارت نفت و استان صحبت کردم تا جوانان غیزانیه را بکار گیرند و حداقل‌ها را برای مردمان آنجا فراهم کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتراض ساکنان غیزانیه به حق است، اضافه کرد: ۴ سال است که پیگیر مشکلات هستیم، جلسات متعددی برگزار می‌کنیم، اما گوش شنوایی وجود ندارد، وقتی مسؤولان وعده‌های توخالی می‌دهند؛ مردم باید چکار کنند؟.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به حسینیه‌های بی شمار هیأت‌های عزاداری بزرگ در غیزانیه ادامه داد: همین مردم وقتی اعتراض کنند به وهابیت متهم می‌شوند، چنین تهمت‌هایی دروغی بیش نیست، مردم غیزانیه را می‌شناسیم آن‌ها گرسنه و بیکار هستند باید به مشکلات شان رسیدگی کرد.

وی با بیان اینکه مدعی العموم برای حل مشکلات غیزانیه ورود کند، تصریح کرد: در کنار ده‌ها مدیر موفق و زحمتکش، اما یک عده مدیر در مرکز و استان، هیچ فعالیتی انجام نمی‌دهند، اهالی غیزانیه در تماس با ما گفتند قبلا آبی که با تانکر توزیع می‌شد قطع شده آن هم در شرایط کنونی که برای مقابله با کرونا، شست و شو با آب لازم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گزارش مفصلی به رییس قوه قضاییه پیرامون مشکلات غیزانیه داده خواهد شد، خاطرنشان کرد: مدعی العموم تکلیف برخی از مدیران متخلف که مطالبات رهبری را پیگیر نیستند، مشخص کند؛ به شرکت مارون گفتیم که انشعاب آبی را از تصفیه خانه خود برای روستائیان غیزانیه تا زمان اتمام پروژه آبرسانی تخصیص دهد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی اظهار داشت: در جریان سیل دو سال پیش در هویزه به دیدار از منطقه رفیع رفتیم و در آنجا عنوان شد که مسؤولان زیربار وقوع سیل نمی‌روند حال آنکه رهبرانقلاب در پیامی که برای کمک به سیل زدگان آق قلا صادر کردند، عنوان داشتند برادران شما در رفیع و شعیبیه درگیر سیل هستند.

وی با تأکید بر اینکه باید شورای تخصصی برای حل مشکلات غیزانیه و امثال آن شکل بگیرد، تصریح کرد: نمی‌دانم مسؤولان چه دیدگاهی دارند، مشکلات و اشتباهات را نه می‌پذیرند و نه درمان می‌کنند و نه برنامه ریزی دارند، در سیل دو سال پیش رهبرانقلاب به فریاد مردم استان رسیدند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات