۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۶۵۳۹۶۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

دولت و مجلس بسترهای لازم برای تحقق عملی شعار جهش تولید را فراهم کنند

دولت و مجلس بسترهای لازم برای تحقق عملی شعار جهش تولید را فراهم کنند
امام جمعه ساری با بیان این که امروز نیازمند توجه‌ ویژه به توانمندی های داخلی هستیم، گفت: دولت و مجلس‌ بسترهای لازم‌ برای تحقق عملی‌ شعار جهش تولید را فراهم کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با مدیرکل شیلات استان با بیان این که امروز راهبرد بهره مندی از دریای خزر به ویژه در حوزه آبزیان باید اصولی باشد، گفت: نقش شیلات مازندران در رونق تولید استان بسیار مؤثر است.
 
وی افزود: بهره وری صحیح و اصولی از ذخایر دریای خزر که یکی از آن بهره مندی از آبزیان است می‌تواند در حوزه صادرات آورده مطلوبی برای استان داشته باشد که نیازمند توجه دولت در این بخش است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که امروز تولید آبزیان طبیعی در بستر دریا به دلیل آلودگی زیست محیطی دچار بحران شده است، تصریح کرد: این مسأله استحصال ماهیان در دریای خزر را کمی غیر ممکن ساخته است که باید بستر سازی مناسب برای منابع دریایی در دریا فراهم شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با انتقاد از برخی ناهماهنگی ها بین دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه شیلات بر هم افزایی و انسجام امور در این بخش تاکید کرد و گفت: توانمندسازی و بسترسازی مناسب در راستای تولید فراورده‌های شیلات از دریای مازندران دستخوش کم‌توجهی و ناهماهنگی برخی از دستگاه ها شده که باید برای توسعه بخشی از این حوزه هماهنگی و هم افزایی درستی صورت پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، تولید میگو را یکی از راهکار‌های برون‌رفت از عدم رونق تولید در استان دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود در تولید میگو در استان باید با فراهم ساختن زیرساخت‌ها و همت مسؤولان استان این خط تولید راه اندازی تا در سال جهش تولید اقدام بزرگی برای توسعه اقتصادی مازندران صورت گیرد.
 
امام جمعه ساری با اشاره به این که تحقق نامگذاری امسال نیازمند عزم همه مدیران و مسؤولان بخش های مختلف کشور است، بیان داشت: با توجه به ظرفیت بالایی که در بخش تولید کشور و استان وجود دارد می توان از این ظرفیت بالا در جهت رشد اقتصادی کشور بهره گرفت.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امروز نیازمند توجه ویژه دولت و مجلس به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی هستیم، تصریح کرد: دولت و مجلس باید بسترهای لازم به منظور تحقق عملی جهش تولید در کشور را فراهم کنند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات