۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۶۵۴۰۳۷
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

جهش تولید مشارکت جدی قوای سه‌ گانه را می‌طلبد

جهش تولید مشارکت جدی قوای سه‌ گانه را می‌طلبد
حجت الاسلام محسنی با تبیین الزامات تحقق جهش تولید گفت: جهش تولید نیازمند مشارکت جدی قوای سه گانه است.

حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، جهش تولید را ضامن نجات اقتصاد کشور دانست و گفت: پیشرفت کشور در گرو جهش تولید و رونق اقتصادی است.

وی با بیان اینکه تولید گرایی مهم‌ترین دغدغه کشورها محسوب می‌شود، ادامه داد: از این‌رو در هر کشوری هدف برنامه ریزان اقتصادی رشد معنادار تولید ناخالصی داخلی است.

حجت الاسلام محسنی به مهم‌ترین الزامات جهش تولید اشاره کرد و گفت: تشکیل ستاد ویژه جهش تولید در هیات دولت با مسؤولیت مستقیم رییس دولت و استانداری‌ها با مسؤولیت مستقیم استاندار با نگاه ایجاد تسهیلات آسان جهت امر تولید و ایجاد زمینه‌های حضور جوانان متخصص و حمایت از ابتکارات آنان و گسترش مؤسسات دانش‌بنیان ازجمله مهم‌ترین راهکار در جهت تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه قوانین دست و پا گیر تولید باید اصلاح شود، عنوان کرد: مجلس یازدهم در سال جهش تولید باید اهتمام جدی به تدوین و تصویب قوانین متناسب جهت جهش تولید در مجلس شورای اسلامی و نظارت مجدانه بر اجرای صحیح آن داشته باشد.

وی با بیان اینکه مراکز علمی با پژوهش‌های کاربردی باید زمینه‌ساز تحقق شعار سال باشند، اظهار داشت: گسترش پژوهش‌های مرتبط با تولید نیازهای اساسی کشور و مواد اولیه کارخانه‌ها با توجه به شرایط اقلیمی و منابع طبیعی و باور توانمندی‌های نیروی انسانی کشور در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از دیگر الزامات تحقق شعار سال به شمار می‌رود.

حجت الاسلام محسنی با اشاره به اینکه برخورد علمی و عملی با پدیده قاچاق کالا و ارز از الزامات مهم در تحقق جهش تولید محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برخورد جدی و پشیمان کننده با قاچاقچیان و مفسدان اقتصادی توسط قوه قضائیه از جمله الزاماتی است که می تواند مسیر جهش تولید را هموار می‌کند./813/ت302/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات