۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۶۵۴۰۷۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

مسؤولان اهتمام ویژه‌ای به ممانعت از نفوذ فرهنگی دشمنان داشته باشند

مسؤولان اهتمام ویژه‌ای به ممانعت از نفوذ فرهنگی دشمنان داشته باشند
امام جمعه بیرجند با تأکید بر ورود شایسته معاونت فرهنگی سپاه استان به مقوله فرهنگ و هنر، گفت: باید اهتمام ویژه‌ای به ممانعت از نفوذ فرهنگی دشمنان داشته باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امام‌جمعه بیرجند و نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، امروز در مراسم تودیع و معارفه معاون فرهنگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، بر اهتمام نسبت به فرهنگ و هنر تأکید کرد.

وی با بیان اینکه باید معاونت فرهنگی سپاه برای ممانعت از نفوذهای فرهنگی دشمنان برنامه‌ریزی داشته باشد، اضافه کرد: حدود چهار دهه است به دلیل اینکه با استفاده از هنر و اطلاعات به پیش حرکت نکرده‌ایم در برخی موارد عقب مانده‌ایم؛ ازاین‌رو نیاز است با توجه به امکانات و مقتضیات در عرصه فرهنگ و هنر حضور جدی داشته باشید.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه با تأکید بر اینکه باید همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی برای رشد و تولید کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی همکاری داشته باشند، افزود: به‌عنوان‌مثال پیش از این در حوزه کتاب و اسباب‌بازی بیشتر آثار وارداتی بودند اما امروز در این زمینه ما تولیداتی با رویکرد ایرانی اسلامی داریم که در دو حوزه آموزشی و خانوادگی رشد مطلوبی داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه نوشت‌افزار از سال گذشته آثاری با المان‌های ایرانی اسلامی تولید شدند که به‌صورت بسته‌بندی کامل جریانی رو به رشد را در حوزه کالاهای فرهنگی ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی درباره برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه کالاهای فرهنگی، اظهار کرد: این نشست‌ها سبب می‌شود که استادان و متخصصان با فعالان حوزه کالاهای فرهنگی درباره کیفیت کالا، کاهش هزینه‌ها، بازاریابی و ... به مبادله اطلاعات و گفتگو پرداخته و مشکلات پیش رو را بردارند.

 وی با اشاره به خلأ پژوهش در صنعت کالاهای فرهنگی ایرانی اسلامی، گفت: برپایی نمایشگاه در رفع این خلأ تأثیرگذار است که نمایشگاه‌ها با ایجاد بخش پژوهش، حوزه کتاب، مقالات علمی و پایان‌نامه‌ها می‌تواند حمایت‌کننده جامعه علمی در این راستا باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی افزود: بازدید سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کالاهای فرهنگی از نمایشگاه و ارتباط پژوهشگران و تولیدکنندگان در آن برای تولید کالاهایی با رویکرد ایرانی و اسلامی بسیار مطلوب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آینده‌سازان کشور ما همین کودکان و نوجوانان امروز هستند باید سازمان‌های مرتبط از زاویه سبک زندگی ایرانی اسلامی و اقتصاد مقاومتی نگاه کرده و اهمیت مخاطبان این نوع کالاها را درک کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات