۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۶۵۱۶۵۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی:

توسعه فرهنگ بسیج سازندگی زمینه‌ساز ریشه‌کنی فقر است

توسعه فرهنگ بسیج سازندگی زمینه‌ساز ریشه‌کنی فقر است
امام‌جمعه بیرجند گفت: رسانه‌ها، تریبون دارها و سازمان‌ها باید فرهنگ بسیج سازندگی را توسعه دهند؛ زیرا اگر این‌گونه شود دیگر فقیر معنی ندارد و همه جا آباد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی و امام‌جمعه بیرجند، امروز در دیدار با مسؤول و کارکنان بسیج سازندگی خراسان جنوبی به مناسبت هفدهم اردیبهشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به امر مقام معظم رهبری، اظهار کرد: نوع کاری که در بسیج سازندگی و مشابه آن در برخی نهادهای دیگر انجام می‌شود، مسلماً دارای گزارش، اعداد و ارقام است، اما اهمیت این نوع کارها هرگز در قالب گزارش نمی‌گنجد، زیرا بُعد مهم آن فرهنگ است.

وی با اشاره به اینکه اگر تبلیغات صحیحی صورت گیرد و جامعه و کشوری دارای اندیشه و فرهنگ بسیج سازندگی شود، به موفقیت خواهد رسید، افزود: ما قبل از هر چیزی و هر مسؤولیتی که داشته باشیم، مسلمان و قبل از آن انسان هستیم، لذا انسان در انسان‌شناسی صحیح، موجودی نیست که تنها به خود بیندیشد، بلکه وجدان، عقل، حیا و رحم دارد که همه انگیزه است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در آخرالزمان بشر از اصل خود بسیار جا می‌ماند، اما راه علاج این مشکلات جامعه بشری این است که به اصل خودش برگردد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه مشکل ما این است که انسانیت خود را فراموش کرده‌ایم، گفت: کاری که بر اساس مشتری طلب باشد و منافع فرد حفظ شود، این کار هیچ‌وقت کیفیت پیدا نمی‌کند ولو اینکه ظاهرش خوب باشد.

وی ادامه داد: کاری که شما می‌کنید یک بعد فرهنگی دارد که باید آن را در انسانیت و اسلامیت جستجو کرد.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اینکه کار بسیج سازندگی دارای بطون زیادی است، اظهار داشت: اگر روزی جامعه بشری این شیطنت‌ها، مکر، حیله‌ها، جنگ‌های نیابتی و تنازع بقا را کنار بگذارد و دارای تفکر بسیج سازندگی شود، حتی اگر جمعیت کره زمین چند برابر وضعیت کنونی شود، باز هم تولیدات اضافه می‌آید، اما وقتی دنیا در هوای نفس، حرص، لیبرال دموکراسی غربی و منافع شخصی افتاده باشد، هرگز اشباع نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: وقتی تفکر، یک تفکر مریض انحرافی باشد و برای رسیدن به جهنم طمع خود و سرمایه بیشتر، می‌گوید که کشورها باید ویران و انسان‌ها باید کشته شوند، دنیا این‌گونه می‌شود.

وی اضافه کرد: رسانه‌ها، مساجد، تریبون دارها، خانواده‌ها و سازمان‌ها باید فرهنگ بسیج سازندگی را توسعه دهند که اگر این‌گونه شود دیگر فقیر معنی ندارد و همه دنیا آباد می‌شود و ما منتظر چنین روزی در ظهور حضرت مهدی صاحب‌الزمان (عج) هستیم./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات